سعید نظری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز به جز هزینه سرویس مدارس، سایر هزینه‌ها از جمله نوشت افزار، کتاب، پوشاک و ... نیز وجود دارد و به همین دلیل در شرایط کنونی نباید فشار دوچندان اقتصادی به مردم تحمیل شود.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 03 September 2020

تابناک فارس به نقل ازیرنا:تعیین نرخ حمل و نقل سرویس مدارس دانش‌آموزان شیراز برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰،اولین دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز در نشست  این نهاد بود.

این لایحه با افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس شیراز به صحن این شورا آمد اما در نهایت با پنج درصد بالاتر از این رقم به تصویب رسید.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ کرایه سرویس مدارس این شهر به طور میانگین در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای هر دانش‌‍آموز بود که با رای مثبت اعضای این شورا در جلسه امروز این نهاد با ۳۵ درصد افزایش به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

در نهایت نرخ کرایه سرویس مدارس شیراز برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته براساس نوع خودرو، تعداد روزهای هفته و ظرفیت‌های مختلف خودرو، با ۱۰ رای موافق از ۱۱ عضو حاضر در این جلسه تصویب شد و در صورت تایید فرمانداری شیراز، این طرح در روزهای آینده به اجرا در خواهد آمد.

سعید نظری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، تنها عضو این نهاد بود که به این طرح رای منفی داد.

نظری، در مخالفت با این طرح گفت: در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، افزایش یک درصدی نرخ خدمات و به ویژه در حوزه آموزش برای مردم و اولیای دانش‌آموزان سنگین است.

وی ادامه داد: به جز هزینه سرویس مدارس، سایر هزینه‌ها از جمله نوشت افزار، کتاب، پوشاک و ... نیز وجود دارد و به همین دلیل در شرایط کنونی نباید فشار دوچندان اقتصادی به مردم تحمیل شود.

نظری اضافه کرد: در سال‌های گذشته، آموزش و پرورش مسوولیت کامل سرویس مدارس را بر عهده داشت و نباید در سال جاری این مسوولیت بر دوش مدیریت شهری گذاشته می‌شد.


انعقاد تفاهم‌نامه برای احیای بافت تاریخی شیراز


در نشست این نهاد، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف فعالیت برای احیای بافت تاریخی شیراز به امضاء مدیران سه دستگاه یاد شده رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این نشست در مورد، امضای این تفاهم نامه گفت: تفاوتی که این تفاهم‌نامه با سایر تفاهم نامه‌های مشابه دارد این است که شورای اسلامی شهر شیراز ضامن اجرایی این تفاهم‌نامه خواهد بود.

مصیب امیری، با اشاره به اهمیت بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ پروژه حفظ و مرمت بنای تاریخی توسط بخش خصوصی در بافت تاریخی شهر شیراز در حال انجام است.

وی بیان کرد: تعداد آثار ثبت ملی شده میراث فرهنگی در بافت تاریخی شیراز، ۳۷۷ اثر، تعداد خانه‌های ثبت شده در این بافت ۲۸۴ مورد است و همچنین شمار آثار واجد ارزش در بافت تاریخی این شهر مشتمل بر ۵۷۰ پلاک است.

امیری، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در بافت تاریخی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۱۶ اقامتگاه و هفت سفره‌خانه سنتی در بافت قدیم شیراز ایجاد شده و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در زمینه مرمت خانه‌هایی که تحت تملک افراد است، ۴۶ پروژه مرمتی را به انجام رسانده است.

وی اضافه کرد: ظرف چند ماه گذشته، فراخوان واگذاری برای مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی داده شد که پس از اعلام این فراخوان اکنون سرمایه‌گذاران این طرح انتخاب شدند که حجم سرمایه گذاری در محل سنگ سیاه شیراز در ۲۸ باب خانه تاریخی به میزان ۸۴۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد ریال آن از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب تبصره ۱۹ به عنوان کمک به این پروژه هزینه خواهد شد.

امیری اظهار داشت: این تفاهم‌نامه این امکان را به وجود خواهد آورد که همکاری فی‌مابین این سه نهاد، موجب ایجاد فعالیت‌های بسیار مثبت در بافت تاریخی شیراز شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیوع بیماری کرونا، خسارت سنگینی به حوزه گردشگری فارس وارد کرده است و میزان این خسارت در سه ماهه نخست سال ۹۹ افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال بوده است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همچنین به تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی نیز اشاره و بیان کرد: باتوجه به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی اغلب دفاتر خدمات مسافرتی، از شهرداری شیراز درخواست می‌کنیم حداکثر همکاری را با این مجموعه و سایر مشاغل حوزه گردشگری برای پرداخت عوارض و هزینه خدمات داشته باشند.

این مقام مسوول ادامه داد: باتوجه به اینکه امکان سفر برای شهروندان‌ وجود ندارد، طرح پایلوت با عنوان “سفر در شهر “ در کلانشهر شیراز پیش‌بینی شد که در حال حاضر در برخی از هتل‌ها این اقدام اجرایی شده و خانواده‌های شیرازی می‌توانند با تخفیف ۵۰ درصدی از خدمات این مراکز استفاده کنند.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه برای احیای بافت تاریخی شیراز گفت: مدیریت شهری شیراز در سال ۹۹ رقمی معادل یک هزار میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی شیراز اختصاص داده است.

کمک شهرداری شیراز به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

در ادامه این نشست، لایحه شهرداری شیراز برای مساعدت مالی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با هدف برپایی نمایشگاه دائمی موزه دفاع مقدس شیراز با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به استناد بند ۴ ماده ۸۰ قانون شورا و ماده ۷ از فصل دوم آیین‌نامه در مورد نحوه هزینه کرد مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری، به این مجموعه اجازه داده شد یک میلیارد ریال به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مساعدت مالی شود و برای جلوگیری از موازی‌کاری، کلیه برنامه‌های اجرایی مربوط به حوزه دفاع مقدس با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار