بیماران در استان فارس، چشم انتظار اهدا کنندگان هستند.
کد خبر: ۸۹۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 04 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل انتقال خون فارس گفت: ذخایر خونی فارس در زمان کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و اکنون ذخایر خونی ۲۰۰ هزار سی سی کاهش یافته است.
دکتر ترابی با بیان این که اهدای متداوم خون از نیاز‌های استان فارس است افزود: هم اکنون سازمان انتقال خون نیازمند دریافت خون از گروه‌های مختلف به ویژه گروه‌های منفی است.
وی گفت: در سه روز آخر دهه نخست محرم، از ۲ هزار و ۲۵۰ مراجعه کننده برای اهدای خون، هزار و ۸۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که در مجموع ۸۷۰ هزار سی سی خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون فارس اهدای خون در دهه نخست محرم امسال نسبت به پارسال ۱۳ درصد کاهش یافت افزود: امسال ۱۵ درصد از اهدا کنندگان خون برای نخستین بار برای اهدا مراجعه کرده بودند.
دکتر ترابی گفت: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.
وی افزود: علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، داراب و لارستان پایگاه انتقال خون وجود دارد و پایگاه انتقال خون سیار به صورت دوره ای، به دیگر شهرستان‌ها برای پذیرش اهداکنندگان خون مستقر می‌شود.
بر اساس گفته مدیرکل انتقال خون فارس، اهدای خون در شرایط کرونا، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی، ایجاد محافظ بین پرسنل و اهدا کنندگان و استفاده از وسایل یک بار مصرف است.
در مجموع یازده پایگاه انتقال خون در استان فارس فعال می کنند.
از تاسوعا تا اربعین حسینی به اسم نذرخون نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار