همزمان با سراسر کشور، امروز مدارس فارس پس از ماه‌ها تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ۹۰۰ هزار دانش آموز فارس با وجود کرونا و محدودیت‌های بهداشتی ناشی از شیوع این ویروس سال تحصیلی را آغاز کردند.

همه مدارس فارس از امروز ۱۵ شهریور ماه باز هستند و مدیران، عوامل اجرایی و معلمان در مدرسه حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مراسم بازگشایی مدارس در شهرستان‌های قرمز و زرد از طریق شبکه شاد برگزار می شود، گفت: این آیین در مناطق سفید با حضور محدود دانش‌آموزان خواهد بود.

 

فرهاد اسماعیلی، اولویت آموزش و پرورش فارس را حفظ سلامت دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: در پایه‌های ورودی و اول ابتدایی حضور دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد؛ اما چنانچه وضعیت به‌گونه‌ای باشد که سلامت آن‌ها به خطر بیفتد، فراتر از دستورات ستاد مبارزه با کرونا پیش نمی‌رویم و کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.


به گفته وی، دستور کار برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید فعالیت به‌صورت مجازی، حضوری یا نیمه‌حضوری خواهد بود که متاثر از وضعیت شیوع کرونا در مناطق مختلف است.


مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در نقاطی از استان فارس که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده، همه کلاس‌های درس به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی از قبیل آموزش‌های ارائه شده از شبکه‌های تلویزیونی تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی گفت: در شهرستان‌ها و نقاطی از استان فارس که وضعیت آن‌ها زرد اعلام شده، دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی مدیران مدارس همانند ۲ نوبته کردن مدارس، به صورت حضوری و روش غیر حضوری از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی در کلاس‌های درس شرکت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش در چارچوب اعلامی انجام وظیفه می‌کند و از این منظر خانواده‌ها نباید نگران سلامت دانش‌آموزان باشند.

معاون استاندار فارس و جانشین در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر اساس اظهار نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، آخرین طبقه بندی شهرستان‌ها در خصوص مراقبت کووید ۱۹ برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان را اعلام کرد.

عبدالرضا قاسم پور، رنگ بندی نقاط مختلف استان فارس در خصوص مراقبت کووید ۱۹ برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان را اعلام کرد:
تا تاریخ ۱۲ شهریور شهرستان‌های قرمز استان شامل: شیراز، آباده، سپیدان، لامرد، بوانات، کازرون، ممسنی، سروستان، پاسارگاد، خرامه، جهرم است.


قاسم پور افزود: شهرستان‌های زرد استان نیز شامل فراشبند، داراب، خرم بید، زرین دشت، قیرو کارزین، استهبان، ارسنجان، اقلید، فیروزآباد، کوار، کوهچنار، زرقان، مهر، مرودشت، نی ریز، خفر، لارستان، اوز، خنج، فسا، گراش است.


معاون استاندار فارس و جانشین در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: شهرستان‌های سفید استان نیز شامل بختگان، رستم، بیضا، سرچهان است.

عنایت‌الله رحیمی امروز در آیین استانی بازگشایی مدارس فارس که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه آل محمد (ص) شیراز برگزار شد، آغاز سال تحصیلی جدید را فصلی نو در زندگی دانش‌آموزان خواند .

 

وی افزود: آموزش نسل آینده از مهمترین مقوله‌هایی است که از اولویت برخوردار است؛ از همین رو سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری زیربنایی است که ثمرات آن را نسل‌های آینده خواهند دید.

 

رحیمی با اشاره به اینکه موضوع آموزش‌های رسمی در قالب مدارس همکاری نهادهای مختلفی را طلب می‌کند، بیان کرد: بخشی از این آموزش‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش، قسمتی برعهده خانواده و جامعه است که با همکاری این نهادها می‌توان گفت آینده آموزش در کشور بهتر از گذشته خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار