نماینده کازرون گفت: به وزارت خارجه امیدوارم نیستم چرا که در چند سال گذشته شان داده برنامه‌های برای دیپلماسی‌های خاص به ویژه دیپلماسی اقتصادی ندارد؛ یعنی اگر مجبور شود در جهت جبهه مقاومت کمی حرکت می‌کند، وگرنه اینها بیشتر دیپلماسی کشور را روی چند کشور اروپایی و آمریکا بستند و تاکنون شرایط‌شان اینگونه بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 05 September 2020

به گزارش تابناک فارس: فریدون عباسی ادامه داد: اگر وزارت خارجه مجبور شد که در جاهایی مانند روسیه و یا چین سفر کنند برای این بوده که به هر حال آنهایی که تابع نظریه مقاومت در کشور هستند از آنها خواستند و تا حدی هم به این رسیدند که اگر نظریه غربگرایی آنها پاسخ نداده در سال آخر می‌خواهند تحرکاتی نشان دهند که در صحنه باشند ولی من چندان به آنها امیدوار نیستم. چرا که مبانی نظری که معتقد هستند، در علوم انسانی غرب جا دارد نه در نظریه مقاومت و مسائل قرآنی.

حواستان به معیشت مردم و ثبات سیاسی و اقتصادی باشد

وی افزود: مجلس نباید به کارهای سطحی و روبنایی بپردازد بلکه باید در داخل کشور حواسش به معیشت مردم و ثبات سیاسی و اقتصادی باشد،یعنی مجلس باید متمرکز شود و نمایندگان محترم از ارائه طرح‌های متفرقه جلوگیری و پرهیز کنند.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: همکاران ما از ارائه طرح‌هایی که فعلاً ضرورت کشور به طور کامل نباشد نیز پرهیز کنند چرا که نگاه بخشی‌گرایانه به این طرح‌ها دارند. لذا بهتر است که ما به مسائل کلان کشور بپردازیم و در جهت کارآمدسازی و توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی‌مان به جوانان بیشتر از گذشته توجه کنیم، شعار ندهیم و از ظرفیت‌های کافی که در کشور وجود دارد بیاوریم و بگذاریم تا تولید در کشور بالا برود و اقتصادمان تغییر کند تا بر این اساس هر روز شاهد افول ارزش پول ملی نباشیم لذا جلوی اینها را با تولید بگیریم. 
 
جمهوری اسلامی انسجام خود را بیش از چیزی که هست، حفظ شود
 
 عباسی گفت: انسجام داخلی در ایران بسیار مهم است. یعنی جمهوری اسلامی باید انسجام خود را بیش از چیزی که هست، حفظ شود. بین سه قوه انسجام در حد بالا باید به وجود بیاید و این باید برنامه ما باشد.
 
وی ادامه داد: در جبهه مقاومت نیز نیاز است انسجام بیشتری ایجاد کنیم و یک دیپلماسی فعالی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذاریم؛ یعنی ما راهی برای خلاصی از تحریم‌ها و فشارها نداریم مگر اینکه فشارها را روی رژیم صهیونیستی از همه جهات و جنبه اعمال کنیم یعنی اقتصاد آن را فلج کنیم و ناامنی داخلی برای آنها ایجاد کنیم. مثل همه کارهایی که آنها برای ما در پیش می‌گیرند با شدت بیشتری ما برای آنها اعمال کنیم تا آنها مشغول خودشان شوند و نتوانند دردسرهای بیشتر از این برای ما درست کنند.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار