رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی میانسال که با درج آگهی دروغین " فروش ، رهن و اجاره منزل " در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 06 September 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر مبنی بر مشاهده آگهی رهن و فروش منزل، در یکی از سایت‌های واسطه‌گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: این شهروندان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش و یا رهن منزل برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی برای انجام مقدمات بستن قرارداد با متقاضی درخواست واریز مبلغ 80 میلیون ریال وجه به حساب خود می‌کند که متهم پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن شکات نبوده است.

سرهنگ سلیمانی افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأموران متوجه شدند که متهم این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: "فروش باغ و ویلا، اجاره منزل و غیره " استفاده می کرده است.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری از سه نفر به مبلغ 165 میلیون ریال اعتراف کرد و هدف خود را از درج آگهی، کلاهبرداری و کسب درآمد بیان نمود؛ همچنین وی در اظهارات خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست : در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس 07121827805 بیان کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار