عنایت‌الله رحیمی عصر امروز در پنجمین کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بیماری کرونا نباید بهانه برای کم‌کاری مدیران باشد زیرا این بیماری فعلا همراه ما‌ست پس باید راهکاری اندیشیده شود که با وجود شیوع بیماری کرونا دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 06 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عنایت‌الله رحیمی عصر امروز در پنجمین کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: بیماری کرونا نباید بهانه برای کم‌کاری مدیران باشد زیرا این بیماری فعلا همراه ما‌ست پس باید راهکاری اندیشیده شود که با وجود شیوع بیماری کرونا دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با تاکید بر جذب تمام و کمال سهم استان فارس از تسهیلات کرونا، گفت: هر کدام از مدیران بانک‌‌های فارس که عملکرد مثبتی در ارائه این تسهیلات به متقاضیان نداشته باشند قطعا با مدیرعامل آن بانک برای برکناری آن مدیر مذاکره می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی فارس طی دو هفته آینده باید 50 درصد سهمیه استان فارس از تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده را جذب کرده باشند، عنوان کرد: استان فارس باید در سطح کشور جز رتبه‌های نخست در جذب این تسهیلات باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما با کمبود منابع برای پرداخت این تسهیلات روبه‌رو نیستیم بلکه آنطور که دراین جلسه عنوان شد ظاهرا با کمبود متقاضی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با رصد فضای مجازی مشکلات متقاضیان این تسهیلات را احصا کنند به طور مثال باشگاه‌داران می‌گویند این تسهیلات به نورچشمی‌ها پرداخت می‌شود و به همه باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود.

 

استاندار فارس با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های خوبی برای توانمندسازی افراد جامعه فی ما بین دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، نیروهای مسلح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و غیره منعقد شده است که اگر عملی شود قسمت زیادی از مشکلات ما را حل خواهد کرد، گفت: یکی از این تفاهم‌نامه در زمینه آموزش سربازان وظیفه است که اگر این قشر عظیم جامعه آموزش ببینند قطعا بهتر جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: این آموزش‌هایی که سربازان وظیفه ارائه می‌شود باید به سمت عملیاتی‌شدن برود زیرا در زمان خدمت سربازی تشویق و اجبار وجود دارد که باید از این موضوع به نحو احسن بهره گرفت.

رحیمی با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارت سمت با بنیاد شهید برای ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: انتظار ما این است که اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن سهم 25 درصدی که در استخدام‌ها دارند از فرصت‌هایی شغلی که کارگاه‌ها، شرکت‌ها و غیره پیش‌ می‌آید نیز بهره‌مند شوند حتی بخش خصوصی نیز در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی گفت: با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد اگر اسناد خزانه را یک روز زودتر جذب کنید به نفعتان است و بالاترین ارقامی که جذب نشده مروبط به دانشگاه‌ها، سازمان آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی است که خواهشمندیم مدیران این دستگاه‌ها به صورت جدی به دنبال جذب این اسناد باشند و دانشگاه‌ها نیز به بهانه اینکه هیئت امنایی هستیم و برای جذب این اعتبار تا سال آینده وقت داریم جذب این تسهیلات را به تعویق نیندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار