از ابتدای شیوع کرونا تاکنون،۸۶۴ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 08 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بررسی این آزمایش ها، از ابتدا تاکنون ۴۵ هزار و ۵۶۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده اند که تا کنون ۴۲ هزار و ۳۹۷ نفر، برابر با ۹۳ درصد مبتلایان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر عبدالرسول همتی با ابراز تاسف از مرگ ۴ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته در اثر بیماری کووید ۱۹، آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون را ۸۶۴ نفر اعلام کرد.
وی، از بستری ۷۱۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان در حال حاضر خبر داد و افزود: از این تعداد هم اکنون ۸۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
دکتر همتی افزود:بر اساس آمار‌ها ۲ درصد مبتلایان در گروه سنی ریز ۱۰ سال، ۶۹ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد در گروه سنی بالای ۵۰ سال همچنین ۱ درصد جان باختگان در گروه سنی زیر ۱۰ سال و ۱۳ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۸۶ درصد جان باختگان در فارس در گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از مرم استان فارس برای مشارکت در رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها خسته نباشیدی به کادر خستگی ناپذیر بهداشت و درمان استان بوده و موجب کاهش آمار ابتلا در استان فارس شود.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار