مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، گفت: نمازجمعه بیست و یکم شهریورماه ۹۹ در شیراز و ۱۹ شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 10 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۹ شهرستان این استان و توابع آنها شامل ۲۰ شهر همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه در ۵۶ شهر دیگر استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان، از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنابه اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (نوزدهم شهریورماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که یک هزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید، همچنین تاکنون ۳۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سه هزار و ۳۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب ها: نماز جمعه ، کرونا ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار