عضو جامعه روحانیت شیراز در جمع معترضان به اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص)، فلسفه خلقت انسان را معرفت و هدایت دانست و با بیان اینکه مشکل امروز، ضعف جوامع در فهم و کسب معرفت است، گفت: گره کور جامعه مسائل اعتقادی است نه اقتصادی، اگر به قرآن هم دقت کنیم، ۲۸ بار خداوند بر نماز و زکات در کنار هم تاکید فرموده و این یعنی اگر اعتقاد شما قوی باشد، اقتصادتان هم قوی خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 10 September 2020
به گزارش تابناک فارس: مجله فرانسوی «شارلی ابدو» چند روز پیش تصاویری علیه پیامبر اکرم (ص) باز نشر کرد. همچنین این مجله پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی هم کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام منتشر کرد.
 
مردم بصیر و ولایتمدار استان فارس نیز همزمان با دیگر نقاط کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) شرکت و توهین مجله «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.
 
در این مراسم که با حضور گروه‌های مختلف مردم، مسئولان استان فارس و شهرستان شیراز، طلاب و روحانیون، دانش‌آموزان و دانشجویان  برگزار شد، بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام توهین آمیز نسبت به اسلام و حضرت محمد (ص) قرائت شد.
 
عضو جامعه روحانیت و مدرس حوزه‌های علمیه شیراز با بیان اینکه علت توهین به مقدسات، زوال تمدن‌های دروغین است، گفت: ادعای تمدن‌های دروغین را حتی مردم همان کشورها هم نپذیرفته‌اند. کدام عقل سلیم توهین به رهبران الهی را می‌پذیرد و آن را به عنوان آزادی بیان تعریف می‌کند.
 
حدائق با بیان اینکه آزادی به معنای لجام گسیختگی و هرج و مرج و بی بند و باری نیست، لزوم جست و جوی آزادی در گفتار حضرت علی(ع) را یادآور شد و گفت: بعضی‌ها آزادی را در لجام گسیختگی و هرج و مرج تعریف می‌کنند؛ حال آنکه آزادی یعنی بندگی خداوند و آزاد بودن از بند شیطان و تسلیم خدا شدن.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار