امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و مجازی شدن مدارس گفت: رعایت عدالت در فراهم کردن ابزار آموزشی و محیط‌هایی که استفاده از امکانات اینترنت فراهم نیست از جمله وظایف مسئولان آموزشی است.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 12 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ۲۵ ماه محرم و سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: دوره امامت آن بزرگوار سخت‌ترین دوره امامت بود که هیچ حرکتی را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت و بنا به فرموده امام سجاد (ع) در تمام مکه و مدینه ۲۰ نفر وجود ندارد که ما را دوست داشته باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: دوره امامت آن حضرت دوره‌ای سخت بود که امام زمانش را شهید کرده و اهل‌بیت(ع) او را به اسارت برده و سرهای شهدا را به کوفه و شام بردند و اعلام کردند که حسین و یارانش به جرم خروج علیه حکومت بنی‌امیه قیام کرده‌اند و به‌عنوان خارجیان با آن‌ها برخورد شد.

هاشمی زاده افزود: امام سجاد(ع) حرکت‌های فرهنگی خود را آغاز و به‌عنوان نخستین کار به دعا توصیه کرد که صحیفه‌سجادیه نمونه‌ای از این حرکت بود.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) بردگان را خریداری و یک سال آموزش دینی و قرآنی به آن‌ها می‌داد و پس از یک سال با فراگیری مبانی شیعی آن‌ها را آزاد می‌کرد‌، ادامه داد: آن حضرت ۱۰۰ هزار برده را خریداری کرده و آموزش دینی و ولایی داد و با فراهم کردن امکانات زندگی برایشان، آن‌ها را آزاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و مسائل پیش رو گفت: دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید تقریباً از فضای آموزشی حضوری و چهره به چهره وارد یک فضای آموزشی مجازی می‌شوند.

در این راستا در سال‌های تحصیلی گذشته والدین نقش آموزش در فضای حقیقی را خیلی لمس نمی‌کردند اما باید دانست که در فضای مجازی نقش اولیای دانش‌آموزان پررنگ‌تر می‌شود.

لزوم نظارت والدین بر تحصیل دانش‌آموزان در فضای مجازی

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به نقش والدین در تحصیل از طریق فضای مجازی بر نظارت دقیق بر این فضا تاکید کرد و گفت: نظارت دقیق در مورد استفاده از فضای مجازی و جلوگیری از فراط‌ و تفریط بسیار اهمیت دارد زیرا این فضا دارای پیچ و خم‌های سختی است که باید به آرامی از آن‌ها عبور کرد.

پس نیاز است والدین ابتدا خود بر این فضا مسلط شوند تا بتوانند بر فعالیت فرزندان نیز نظارت داشته باشند.

وی در این باره افزود: والدین به‌عنوان معلم فضای مجازی در خانواده‌ها نقش یک معلم را اعمال می‌کنند، همان‌طور که معلمان در فضای حقیقی در مدارس نقش مهم تعلیم را بر عهده‌دارند.

هاشمی زاده به وظیفه مسئولان آموزش در فضای مجازی نیز اشاره کرد و ادامه داد: معرفی نوع ابزار آموزشی شامل انواع تبلت‌ها و یا لپ‌تاپ‌های امن و سالم به والدین دانش آموزان ضروری است و آموزش والدین و نحوه استفاده از این ابزارها نیز وظیفه مسئولان نظام آموزشی کشور است و باید به نحو احسن انجام شود.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: مسئولان پرورشی و تربیتی نیز همان‌طور که در فضای حقیقی وارد می‌شدند باید در فضای مجازی نیز نقش بیشتری داشته باشند‌.

عدالت در استفاده از امکانت آموزشی و اینترنت رعایت شود

وی رعایت عدالت در استفاده از ابزار آموزشی و فراهم‌سازی امکانات اینترنتی را مهم خواند و گفت: این مهم باید با جدیت رسیدگی شود تا عده‌ای از تحصیل محروم نشوند.

هاشمی زاده ابراز داشت: از آنجا که مسئله آموزش تحت تأثیر شرایط جدید زندگی قرار گرفته و بشر در حال عبور از یک دوره زندگی حقیقی به یک زندگی کاملاً متفاوت یعنی زندگی کرونایی است، نیاز است مسئولان آموزشی ما هوشمندانه با آن رو به رو شده و با انتخاب راه درست، کشور را به لحاظ علمی پیش ببرند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور رهبران مقاومت، حماس، فتح، جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: دیدار اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله با گذشت بیش از ۲۸ سال برای نخستین بار خود نوید پیروزی در جبهه مقاومت را دارد.

وی تصریح کرد: حضور رهبران مقاومت در لبنان تمامی توطئه‌های دشمنان غربی، عبری و آمریکایی را خنثی کرد و توطئه برقراری رابطه سیاسی امارات با اسرائیل غاصب که برای شکستن روحیه مقاومت بود را با نتیجه عکس نشان داد؛ چراکه این رابطه در نظر داشت میان رابطه نیروهای مقاومت شکاف ایجاد کند.

هاشمی زاده در پایان گفت: در این رابطه نه تنها اختلاف و شکافی مشاهده نشد بلکه سبب ایجاد همبستگی و یکپارچگی نیروهای مقاومت شده و خلاصه گردهمایی رهبران گروه‌های مقاومت از ایجاد کشور اسلامی به‌عنوان فلسطین به پایتختی قدس شریف خبر می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار