حجت‌الاسلام موسوی با گلایه نسبت به اینکه نخبگان لارستان را دیگران شناسایی و به ما معرفی می‌کنند، ادامه داد: این مهم باید برعکس باشد و ما باید با قدردانی و توجه به نخبگان، آینده لارستان را تضمین و با ایجاد بسترهای لازم، زمینه را برای ماندگاری آنها در منطقه فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 12 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن محکوم کردن اهانت یکی از روزنامه‌های فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) تحت عنوان عوام‌فریبانه آزادی بیان، اظهار داشت: این غربی‌ها فقط ادعای آزادی بیان دارند و اگر این اقدام با موضوع هولوکاست صورت می‌گرفت، زندان و اعمال سختگیرانه در انتظار آن‌هاست.

وی با بازخوانی بخش‌هایی از بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، افزود: پشت‌صحنه این حرکت خائنانه و توأم با اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، دارای اهداف گوناگونی است.

امام‌جمعه لارستان توهین به چهره نورانی حضرت رسول اعظم(ص) را نشانه عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان دانست و تصریح کرد: بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این اقدام از سوی سیاستمداران فرانسوی مردود و عوام‌فریبانه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شکست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال سیاست‌های اتخاذشده با کشورهای ایران، روسیه، چین، کره شمالی و ... خاطرنشان کرد: تنها چیزی که ترامپ دست به دامان آن شده تا بتواند لابی صهیونیست‌ها را به خود جلب کند، تحت فشار قرار دادن برخی کشورها همچون امارات است تا با خیانت بزرگ با اسرائیل روابط برقرار کند.

وی بابیان اینکه آمریکا می‌خواهد با انحراف افکار عمومی دنیای اسلام، موضوع برقراری روابط کشورها با رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار دهد، ادامه داد: یکی از دلائل اهانت به ساحت حضرت محمد(ص) آن است تا هزینه را به خیانت‌کاران کاهش دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف مستکبرین به حاشیه بردن موضوع فلسطین است، یادآور شد: بعد از حدود ۲۸ سال روسای جبهه مقاومت با سیدحسن نصرالله پس از خیانت‌های امارات دیدار داشتند که بسیار مهم بود، پس نیاز است مسلمانان به‌خصوص در غرب آسیا در همه مسائل هوشیاری خود را حفظ کنند.

حضور فعال مردم و مسئولان در جهت بهبود فضای آموزش مجازی

امام‌جمعه لارستان در ادامه بابیان اینکه با مجازی شدن آموزش در مدارس مردم و مسئولان باید در این زمینه حضوری فعال داشته باشند، گفت: مجازی شدن آموزش در زمره برنامه‌ریزی‌های کلان بوده که قرار بود طی ۵ تا ۱۰ سال عملیاتی شود که مسئله کرونا آن را تسریع کرد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه از مسئولان ملی، استانی و محلی انتظار می‌رود زیرساخت‌های بومی سالم و امن برای گسترش آموزش مجازی با کاهش بسترهای غیربومی را فراهم کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر زیرساخت‌ها غیربومی است که در آینده کمترین آسیب آن این است که فلان شرکت از ارائه خدمات به کشور ایران خودداری کند.

وی با تأکید بر توزیع مناسب امکانات برای دسترسی به فضای مجازی و عدم ایجاد فاصله طبقاتی در بین دانش آموزان، افزود: بر اساس برخی گزارش‌ها در تعدادی از روستاهای لارستان اینترنت وجود ندارد یا دانش آموزان از داشتن گوشی محروم هستند و این شرایط موجود نباید به‌گونه‌ای پیش برود که عده‌ای از دانش آموزان از ادامه تحصیل محروم شوند به همین دلیل نیاز است مسوولان در اسرع وقت جلسه‌ای بگیرند و این نواقص را رفع کنند.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه نیاز است باهمت خیرین و مسئولان ابزارهای لازم برای آموزش مجازی فراهم شود، ادامه داد: طی برنامه‌ای از سوی گروه جهادی دفتر امام‌جمعه، بسیج، کمیته امداد و ...در قالب برنامه‌ای موقت بناشده است خانواده‌هایی که در منازل خود گوشی‌های مازاد و غیرقابل استفاده دارند، آن را به خانواده‌های محروم و نیازمند به‌طور امانت تحویل دهند.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع پرورش و تربیتی دانش آموزان و ضرورت ایجاد بسترهای لازم در فضای مجازی برای توجه به مباحث تربیتی در کنار موضوع آموزش، بیان کرد: مسائل تربیتی نباید به حاشیه برود. در این راستا خانواده‌ها بدانند که فرزندان نباید در فضای مجازی رها شوند و از طرفی نباید مانع حضور آنان در این زمینه شد پس باید نحوه استفاده از فضای مجازی را به فرزندان آموزش داد و کنترل‌های لازم را نیز اعمال کرد.

وی با تأکید بر اینکه والدین باید سواد لازم برای بهره‌گیری از فضای مجازی را داشته باشند، افزود: باید در فضای مجازی نیز همچون زندگی واقعی برای خود و فرزندان بایدها و نبایدهایی را ترسیم کنیم.

امام‌جمعه لارستان با اشاره به جلسه اخیر با مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان بر لزوم اختصاص زمین به جوانان در شهرها و روستاها تأکید کرد و ادامه داد: این کار موجب ترغیب جوانان به ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری می‌شود که انتظار می‌رود ادارات مربوطه نظیر اداره راه، شهرداری، فرمانداری با همکاری یکدیگر زمین‌ها را شناسایی و محدودیت‌ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به تغییر زودهنگام رئیس جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان به دلیل بروز برخی مسائل و مشکلات اداری، ادامه داد: خوشبختانه در اسرع وقت یک سرپرست جایگزین این اداره مهم شد که جای تقدیر و تشکر دارد اما باید این را در نظر داشت که در بحث مدیریت، یک مدیر زمانی می‌تواند برنامه‌های خود را به نحو احسن اجرایی کند که ثبات مدیریتی داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه نتیجه دادن برنامه‌ها در موضوعات فرهنگی زمان‌بر است، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه ما به موضوعات فرهنگی اولویت نخست است.

وی با بیان اینکه در دوران مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان این اداره از کمبود نیروی انسانی و بوجه رنج میبرد، گفت: انتظار می‌رود مسوولان فرهنگی نسبت به اداره ارشاد لارستان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مدیران بتوانند وظایف مهم خود را انجام دهند چراکه لارستان شهرستانی حساس است.

وی با ابراز خرسندی از درخشش دو نفر از جوانان لارستانی در عرصه‌های علمی و کارآفرینی طی روزهای اخیر، اضافه کرد: مصیب علیشیر از نخبگان لاری توانست به‌عنوان کارآفرین برتر ملی در استان تهران شناخته شده و دیگری رضا قنادی است که توانست در کنکور کارشناسی ارشد رتبه یک را کسب کند.

حجت‌الاسلام موسوی با گلایه نسبت به اینکه نخبگان لارستان را دیگران شناسایی و به ما معرفی می‌کنند، ادامه داد: این مهم باید برعکس باشد و ما باید با قدردانی و توجه به نخبگان، آینده لارستان را تضمین و با ایجاد بسترهای لازم، زمینه را برای ماندگاری آنها در منطقه فراهم کنیم.

امام‌جمعه لارستان در پایان از دیدارهای هفته گذشته خود با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، مسئول دارالقرآن کریم کشور، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی و پیگیری مسائل و مشکلات خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار