صبح امروز حکم قصاص نفس نوید افکاری اجرا شد که با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 12 September 2020
به گزارش تابناک فارس: افکاری سه سال پیش یعنی در سال 97، ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز را با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داد که وی پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد؛ ترکمان دارای دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان بود.
 
افکاری پس از دستگیری به حکم دادگاه به اعدام محکوم شد اما رسانه‌های بیگانه و معاند با مرتبط کردن اعدام او به اعتراضات مرداد 97 تلاش کردند تا روند پرونده افکاری را به سمت دیگری سوق دهد؛ در این میان، با انتشار اخباری مبنی بر پذیرش جرم با شکنجه، برخی از چهره‌های هنری و ورزشی به حمایت از او پرداختند و حتی کار به جایی رسید که ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم در توئیتی خواستار عدم اعدام او شد! 
 
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: این متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز  جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل گردید متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.
 
این مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با  اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.
 
 
واکنش‌ رسانه‌های بیگانه به اعدام نوید افکاری
 
بی‌بی‌سی‌‌ فارسی با انتشار عکسی از نوید افکاری در کنار دریا، تیتر زد: «نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی اعدام شد»
شبکه ایران اینترنشنال با تیتر «علی‌رغم هشدار و درخواست‌ها نوید افکاری اعدام شد»
 
رادیو فردا با انتشار عکس نوید افکاری در سالن کشتی و با تیتر «نوید افکاری اعدام شد/ نوید افکاری قهرمان کشتی بود» به انتشار خبر پرداخت.
 
شبکه VOA با تیتر «با وجود اعتراضات گسترده بین‌المللی، جمهوری اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد» خبر را منتشر کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار