نماینده مردم آباده با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای کنترل تورم با آغاز سیاست گذاری نوین پولی، گفت: تلاش های خوبی در حال انجام است و بزودی ثبات در بحث نرخ تورم را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 13 September 2020
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود بانک مرکزی به هدف گذاری و کنترل تورم نشان از دغدغه مداری مسئولان دارد، افزود: کنترل نقدینگی مهم ترین ابزار برای ساماندهی وضعیت اقتصادی از حیث تورم است.
 
وی با تاکید بر اینکه کنترل تورم در اقتصاد نیازمند برنامه مداری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است، تصریح کرد: سیاست های پولی باید در خدمت کمک به تولید باشد تا به این ترتیب آثار تورمی اقتصاد را غافلگیر نکند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیاست های پولی بانک مرکزی مورد تایید است، گفت: همین که بانک مرکزی توانسته برنامه ای در مسیر کنترل و هدف گذاری تورم طراحی و اجرایی کند جای تقدیر دارد زیرا ورود به این حوزه خود قدمی در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی است.
 
زارع با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات کشورهای موفق در کنترل تورم در کنار بومی سازی سیاست ها توصیه می شود، افزود: انتظار می رود بانک مرکزی با بومی سازی الگوهای موفق بحث تورم افسار گسیخته در اقتصاد را به مرور زمان کنترل کرده و جلوی رکود احتمالی را نیز بگیرد.
 
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای پیشنهادی در مسیر کنترل تورم توجه به مسیر نقدینگی سرگردان است، تصریح کرد: تا زمانی که کنترلی بر نقدینگی سرگردان وجود نداشته باشد به طور حتم نرخ تورم روز به روز بیشتر خواهد شد.
 
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید مسیر سرمایه گذاری در بازارهای کاذب را مسدود کند زیرا این بازارها با تشدید دلالی تورم نقطه به نقطه را با سرعت بیشتری افزایش می دهند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار