مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به سرمازدگی در بهار امسال گفت: سرمازدگی به برداشت محصول باغات سپیدان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهدی نصیری با اشاره به سرمازدگی اوایل سال جاری در منطقه سپیدان افزود: این سرمازدگی در دمای منفی چهار و یک دهم درجه سانتی گراد به نام سرمازدگی بهاره اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه که یکی از اصلی ترین ظرفیت‌های باغداری در شهرستان سپیدان به برداشت گردو و بادام اختصاص دارد تصریح کرد: این واقعه در ۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بادام منجر به کاهش ۱۵۰۰ تن شده و در محصول گردو این سرمازدگی در ۱۳۸ هکتار منجر به کاهش ۳۴۵ تن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با یادآوری اینکه پیش بینی تولید گردو در سال جاری در ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار، ۵ هزار و ۳۲۰ تن بود افزود: در مورد محصول بادام دیم در ۴۵ هکتار از باغات شهرستان ۱۳۵ تن تولید و در بادام دیم در سال جاری در ۱۸۲۰ هکتار مقدار ۱۸۲۰ تن محصول پیش بینی می‌شود.

نصیری در خصوص تمهیدات لازم در این زمینه اظهار داشت: با راهکارهایی ازجمله بیمه محصولات کشاورزی که در دی ماه انجام می‌شود و اجرای تغذیه باغات با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان، امید است بخشی از مشکلات باغداران این شهرستان حل شود.

برچسب ها: سرما زدگی ، خسارت ، سرما ، گردو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار