نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه سال‌ها رشد اقتصادی منفی یا صفر بوده گفت: این عامل سبب شده که بیشتر جهت‌گیری‌ها به سمت فعالیت‌های کارور سوق پیدا کرده و واحدهای کوچک جایگزین واحدهای بزرگ شود که در ادامه سبب شده مشاغل خانگی و کوچک بار عمده اقتصاد کشور به دوش بکشند.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 14 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری در توضیح دلایل دیگر روی آوردن مردم به درآمدهای غیر از کار افزود: شغل‌های ایجاد شده مولد نیستند و نمی‌تواند هم راستا با منافع و  وضعیت دریافتی خانوارها  متناسب با رشد اقتصادی باشد.
 
وی با اظهار بر اینکه وضعیت حاکم از شرایط مطلوبی برخورددار نیست افزود: از این جهت نیازمند افزایش سرمایه‌گذار و بهبود فضای کسب و کار هستیم تا هزینه سرمایه‌های کوچک برای تبدیل شدن به واحدهای بزرگ مورد توجه قرار گیرد.
 
قادری گفت: باید سرمایه‌های خرد جهت تولیدات کالاهایی که مولد هستند، جمع‌آوری و آنالیزه شوند تا بتوان از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرد.
 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین اشتغال و رشد اقتصادی وجود ندارد تاکید کرد: برخی از کسب و کارها ناپایدار و غیرمولد هستند و برخی فعالیت‌ها که کمکی که به رشد تولید نمی‌کند نیز قانون آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

قادری ادامه داد: اقداماتی که از سمت وزارت علوم و فناوری صورت می‌گیرد متناسب با ظرفیت‌های استان نیست و با توسعه فضا برای شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان این عقب‌افتادگی‌ها را جبران و از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار