رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: در حال حاضر کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد که شرایط امروز به مراتب سخت تر از دوران هشت سال دفاع مقدس است زیرا در زمان فعلی مشکلات داخلی به ویژه در حوزه اقتصاد نیز وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 14 September 2020

به گزارش تابناک فارس: عباس مهدی بیرقدار ادامه داد: بازرگانان ما در دوران های مختلف حرکت چرخه اقتصادی کشور را رسالت خود می دانستند و برخی مقررات داخلی کشور به جای تسهیل کردن شرایط موجب ایجاد موانع برای تجارت و مراودات اقتصادی تجار ما شده است.

وی اضافه کرد: باور داریم مشکلات داخلی در حوزه اقتصاد و صادرات باید احصا و بنا به اولویت مرتفع و شرایط فعالیت اقتصادی تسریع شود زیرا تجارت بین الملل خط مقدم کشور است و فعالان اقتصادی ما در حال خط شکنی هستند و در مقابل مسئولان بخش دولتی باید از آنها حمایت و پشتیبانی کنند.

مهدی بیرقدار تاکید کرد: دیدگاه حاکم در کشور باید پشتیبانی از اقتصاد و صادرات کشور باشد و وزارت امور خارجه بنا به اهمیت بخش اقتصاد، از چند سال گذشته معاونت اقتصادی را راه اندازی کرده است و در حد توان در خدمت اقتصاد کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر مشکلات موجود، تجار و بازرگانان ما نیز باید به صورت تخصصی تر و به روز تر موضوع مهم صادرات را دنبال کنند و این درحالی است که نمی توان برای صادرات به همه بازارها یک نسخه داشت بلکه هر بازار، فرهنگ، کشور و مردم شرایط ویژه خود را دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس افزود: به نظر می رسد برای رونق صادرات و اقتصاد باید مشکلات داخلی شامل معضلات گمرک، قوانیو  مقررات دست و پاگیر، بخشنامه های غیرکارشناسی، بروکراسی های پیچیده اداری، مشکلات حمل و نقل و غیره برطرف شود تا بتوانیم برای بازارهای خارجی محصولاتمان تدبیر کنیم.

وی با تاکید بر اصلاح قیمت های پایه صادراتی محصولات و کالاها بیان کرد: فارس یک استان کشاورزی است و نزدیکی ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس یک مزیت برای صادرات محصولات کشاورزی استان است و برای رفع مشکل قیمت پایه صادراتی محصولات کشاورزی باید کارگروهی ویژه در استان تشکیل و این موضوع را تخصصی و کارشناسی دنبال کند.

مهدی بیرقدار تصریح کرد: وزارت امور خارجه در تمام کشورها رایزن بازرگانی اقتصادی ندارد و بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی قرار گیرد و در به روز و آنالیز کردن قیمت ها همکاری کند و ما در تمام زمینه ها در کنار و همراه و در خدمت فعالان اقتصادی استان هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار