عدلو، رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز در خصوص گلایه شهروندان در مورد قیمت های غیر متعارف و متفاوت میوه فروشان در شیراز افزود: نرخ روزانه انواع محصولات میوه و تره بار همه روزه اعلام می شود و تمام واحدهای صنفی موظف به تبعیت از این نرخ نامه هستند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 14 September 2020

تابناک فارس به نقل از بازار:جواد عدلو در خصوص گلایه شهروندان در مورد قیمت های غیر متعارف و متفاوت میوه فروشان در شیراز افزود: نرخ روزانه انواع محصولات میوه و تره بار همه روزه اعلام می شود و تمام واحدهای صنفی موظف به تبعیت از این نرخ نامه هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز در ادامه اظهار داشت: نرخ مصوب عرضه محصولات با توجه به قیمت خرید و در نظر گرفتن ۲ درصد سود مشخص همه روزه اعلام می شود و با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت برخی از محصولات تولید شده در استان نیز همانند دیگر محصولات وارداتی از دیگر استانها است، گفت: متاسفانه بسیاری با سوء استفاده از این رویه به ناحق قیمت ها را بیشتر اعلام می کنند در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی مردم و سبد کوچک خرید مردم باید با مروت و انصاف برخورد شود.

عدلو در خصوص تفاوت قیمت عرضه محصولات از یک مغازه به مغازه دیگر اظهار داشت: تنها تفاوت قیمت در نحوه عرضه محصولات است، مغازه هایی که میوه و تره بار را به صورت مخلوط عرضه می کنند و سایر واحدهای صنفی که مشتری می تواند میوه را به صورت دستچین خریداری کند که قیمت در عرضه مخلوط ارزان تر از قیمت دستچین است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحد های صنفی از از طریق غیر منصفانه و با تغییر قیمت ها مردم را دچار سردرگمی می کنند، افزود : بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن به صورت مستمر در حال بازرسی و کنترل قیمت و عرضه محصولات هستند که شهروندان می توانند موارد تخلف را به ایشان گزارش کنند.

عدلو در خصوص تمهیدات و راهکارهای در نظر گرفته شده برای برخورد با این رویه غلط و سوء استفاده گفت: طبق آخرین قانونی که به تازگی اجرا شده است تمامی واحدهای صنفی ملزم به ارائه فاکتور خرید و نصب قیمت در تابلو قیمت در محل دید مشتری هستند تا شهروندان بتوانند با مقایسه قیمت ها بهترین خرید را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار