کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا رعایت نکاتی را توصیه کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 14 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فاطمه عابدی آستانه،کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با بیان این که راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا مشابه کروناست، گفت: افراد می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا لازم است، از ابتلا به آنفلوانزا نیز پیشگیری نمایند.

او افزود: شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون قبل از خوردن خوراکی، بعد از ورود به منزل، بعد از اجابت مزاج و تعویض کهنه بچه لازم است.

عابدی اضافه کرد: باید زیر ناخن‌ها، لای انگشت‌های دست، خطوط کف دست و مچ دست به‌خوبی شسته و انگشتر نیز باید جداگانه شست‌وشو داده شود.

به گفته کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم اگر شستن دست‌ها صحیح انجام شود، ۵۰ درصد از ابتلا به بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌شود.

عابدی آستانه تاکید کرد: موقع عطسه و سرفه حتما از دستمال استفاده و دستمال داخل سطل زباله درب دار انداخته شود و اگر دستمال همراهمان نبود از ناحیه آرنج استفاده کنیم.

او تاکید کرد: افرادی که احساس می‌کنند بیمار هستند نباید در تجمعات از جمله اتوبوس، تاکسی، محل کار، مدرسه، مسجد، حسینه، حرم، مهمانی، عروسی، عزا و هیئت حضور پیدا کنند، چون در این تجمعات افراد با فاصله کمتری قرار دارند و این مسئله باعث شیوع بیماری در جامعه می‌شود.

عابدی تصریح کرد: فرد بیمار باید فاصله یک تا ۲ متر را از سایر افراد رعایت کند و این مسئله در مورد افرادی که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند، ضرورت بیشتری دارد.

به گفته کارشناس مرکز بهداشت قم، زنان باردار، کودکان زیر ۶ سال، افراد ۶۰ تا ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن از جمله قلبی، کلیوی، ریوی و تنفسی جزو افراد پرخطر محسوب می‌شوند که باید ارتباطی با بیماران آنفلوانزا نداشته باشند.

او تاکید کرد: بهترین درمان برای فردی که به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده است، استراحت کامل در منزل می‌باشد و اگر حال بیمار رو به وخامت است باید به پزشک مراجعه کند.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم بیان کرد: تغذیه افراد برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، بسیار مهم است و افراد باید هر آنچه در طبیعت وجود دارد و حلال است، استفاده کنند.

عابدی آستانه به بیماران توصیه کرد: از استشمام بوی غذای سرخ‌کردنی و از خوردن ترشی‌ها و غذا‌های سرخ‌کردنی دوری کنند و از مایعات گرم مثل سوپ، آش، کدو، شلغم، لبو و کدو میل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار