معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام افزایش موارد نمونه گیری به ۲۷۰ هزار و ۹۵۸ مورد خبر دادو گفت: با بررسی این آزمایش ها، ۴۷ هزار و ۹۸۸ بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 15 September 2020

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان شناسایی شده تاکنون ۴۴ هزار و ۵۷۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، این تعداد را معادل ۹۳ درصد مبتلایان عنوان کرد.


او همچنین با ابراز تاسف از مرگ ۹ هم استانی طی روز گذشته تاکنون، افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۵ هم استانی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.


معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام خبر بستری ۶۱۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: از این تعداد حال ۷۱ نفر وخیم گزارش شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


دکتر همتی همچنین به موضوعی نگران کننده برای دست اندرکاران حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: در مواردی مشاهده شده برخی هم استانی‌ها پس از مراجعه به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته سرپایی و دریافت برگ ارجاع برای بستری در مراکز درمانی، به موقع اقدام نکرده و متاسفانه زمان مناسب برای درمان را از دست می‌دهند که همین امر موجب تهدید سلامت آنان می‌شود.

او از عموم مردم استان خواست تا به محض دریافت برگ ارجاع، مراجعه به بیمارستان برای بستری را به تاخیر نیندازند.

بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به کروناویروس در استان فارس، از ابتدای شیوع این بیماری در استان تا امروز، آمار بیماران مثبت قطعی به مرز ۴۸ هزار نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار