پیش از این معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفته بود: در مطالعات اخیری که انجام شده است، نشان می دهد که ۲۰ درصد کودکان ایرانی چاق شده اند.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 16 September 2020

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری : با توجه به روند رو به افزایش چاقی کودکان و احتمال تداوم آن در بزرگسالی، همه بخش ها باید سیاست های خود را با هدف تامین سلامت و فراهم کردن محیطی سالم تدوین نمایند.

 

پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر به عنوان یک اولویت اصلی وزارت بهداشت بوده که چاقی یک ریسک فاکتور اصلی ابتلا به اینگونه بیماری هاست.

 

براساس آمار و نمودار تهیه شده از واحدهای بهداشتی شهرستان قیروکارزین، رده سنی نوجوان ۹/۸ درصد؛ جوان ۵/۱۴ درصد؛ میانسال ۵/۲۷ درصد؛ سالمند ۲۴ درصد و ۵/۵۳ زنان قبل از بارداری دارای چاقی و اضافه وزن هستندکه این آمار زنگ خطر اضافه وزن و چاقی در شهرستان قیروکارزین را به صدا درآورده است.

 

پیش از این معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفته بود: در مطالعات اخیری که انجام شده است، نشان می دهد که ۲۰ درصد کودکان ایرانی چاق شده اند.

 

همچنین طبق گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت طی ۴۰ سال گذشته، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

 

باتوجه به شرایط کنونی کشور و دنیا که شیوع ویروس کرونا در آن است، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کودکانی که مبتلا به کرونا می‌شوند و اضافه وزن نیز دارند احتمال مرگ و میر ۴۰ درصد بیشتر از سایر کودکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار