معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۹۱۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 16 September 2020
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره جدیدترین آمار مبتلایانبه ویروس کرونا در فارس، اظهار کرد: شیراز در صدر مرگ و میر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون را به خود اختصاص داده است.
 
او با اشاره به آمار تجمعی موارد فوت شده در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا، گفت: بیشترین تعداد گزارش شده با ۴۲۳ مورد فوت مربوط به شیراز و در شهرستان‌های مرودشت ۶۲ مورد، کازرون ۴۵ مورد، لامرد ۲۳ مورد، آباده ۲۱ مورد، داراب ۱۸ مورد، قیروکارزین ۱۶ مورد، کوار ۱۱ مورد، زرین دشت و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ممسنی ۸ مورد، زرقان، اقلید و خرم بید هر کدام ۶ مورد، فیروزآباد، مهر، استهبان و ارسنجان هر کدام ۵ مورد، سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوهچنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام ۱ مورد فوتی تا امروز گزارش شده و از شهرستان بختگان کماکان هیچ مورد فوتی اعلام نشده است.
 
همتی گفت: ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۹۱۲ نفر رسیده است.
 
او با اشاره به بستری ۶۳۶ نفر در بیمارستان‌های استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس طی شبانه روز گذشته، افزود: از این تعداد، ۶۸ بیمار به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۲۷۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۳۷۸ مورد مثبت شناسایی شده است.
 
این مقام مسئول، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا تاکنون، ۴۴ هزار و ۹۱۷ نفر اعلام کرد.
 
همتی، از مردم استان خواست همچون گذشته به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشته باشند تا بتوانیم کنترل و نظارت بیشتری بر این بیماری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار