مدیر جهاد کشاورزی لامرد از برداشت ۵هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمد صادق فانی با اعلام این خبر گفت: برداشت خرما از یکهزار هکتار نخلستان‌های شهرستان لامرد از ابتدای خرداد آغاز شد که تا مهرماه ادامه دارد و امسال برابر ارزیابی و پیش بینی‌ها، ۵۵۰۰ تن انواع خرمای این منطقه به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد محصولات نخلستان ها برداشت شده است، افزود: در شهرستان لامرد قریب به ۴۰ رقم مختلف خرما با ویژگی های متفاوت ‌وجود دارد و همین امر باعث شده که دوره برداشت محصولات نخلستان ها در شهرستان طولانی شود. برداشت از ارقام زودرس با برداشت خارک و رطب شروع می شود و به ارقام دیررس با برداشت خرما پایان می‌یابد.

به گفته این مسئول، حدود ۲۵۰ هکتار نخلستان‌ها با ارقام تجاری در شهرستان وجود دارد، گفت: گشخا، کبکاب، خاصویی، هلیله، آزاد ، مصلی، لشت، مزوعی از جمله ارقام محلی معروف خرما در این منطقه است.

فانی بیان کرد: ارقام تجاری پیارم، زاهدی( قصب) برهی و سطح محدودی مجول از باغ های تجاری و جدید لامرد برداشت می‌شود که عمده این محصولات جهت بسته‌بندی و صادرات به شهرستان‌های دارای صنایع بسته بندی و نگهداری در سردخانه ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد در پایان گفت: درخت نخل باتوجه به سازگاری با شرایط اقلیمی این منطقه به عنوان گزینه مناسب برای اصلاح الگوی کشت در لامرد پیشنهاد می شود.

برچسب ها: برداشت ، خرما ، لامرد ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار