معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در سطح شهرستان‌های فارس، گفت: ۷۲ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با درباره جدیدترین وضعیت مربوط به کروناویروس در سطح شهرستان‌های فارس، در استودیو سلامت دانشگاه اظهار کرد: از مجموع ۶۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های سطح استان فارس، ۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، ۲۷۵ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۴۹ هزار و ۳۷۸ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ هم استانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، افزود: مجموع مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۲۵ نفر بوده است.

او گفت: ۴۵ هزار و ۸۴۷ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار تجمعی موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: شیراز با ۲۲ هزار و ۶۸۰ مورد ابتلا بیشترین تعداد را در استان داشته و شهرستان‌های کازرون با ۲ هزار و ۱۰۸ مورد؛ مرودشت با هزار و ۵۱۸ مورد؛ داراب هزار و ۱۱ مورد؛ کوار ۸۷۳ مورد؛ لامرد ۸۰۴ مورد؛ قیروکارزین ۷۵۲ مورد؛ زرین دشت ۷۴۱ مورد؛ آباده ۷۰۷ مورد؛ فیروزآباد ۶۳۵ مورد؛ ممسنی ۶۳۰ مورد؛ مُهر ۴۷۱ مورد؛ فراشبند ۴۴۹ مورد؛ زرقان و سپیدان هر کدام ۴۴۴ مورد؛ استهبان ۴۲۵ مورد؛ کوه چنار ۴۱۴ مورد؛ اقلید ۳۷۷ مورد؛ پاسارگاد ۳۲۷ مورد؛ خرم بید ۳۰۸ مورد؛ نی ریز ۲۵۹ مورد؛ رستم ۱۸۷ مورد؛ ارسنجان ۱۷۲ مورد؛ سروستان ۱۷۰ مورد؛ بیضا ۱۵۴ مورد؛ خرامه ۱۵۰ مورد؛ بوانات ۱۴۰ مورد؛ بختگان ۷۰مورد و سرچهان ۶۳ مورد ابتلا در استان را به خود اختصاص داده اند.

او تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون بیماری کووید ۱۹ و وضعیت قرمز استان‌های همجوار، امکان افزایش ابتلای این بیماری در سطح استان فارس نیز وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم استان درخواست کرد: تا شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار