رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص میزان هزینه‌های انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تاکنون ۴۱۲ میلیارد تومان برای مواجهه با این بیماری هزینه شده است که ۳۸۲ میلیارد تومان آن اعتبارات مستقیم دانشگاه و مابقی کمک خیرین بوده؛ از زمان شیوع کرونا تاکنون تنها ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اختصاص داده شده و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان مابقی بصورت مطالبه کماکان واریز نشده است.
کد خبر: ۹۰۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 20 September 2020
به گزارش تابناک فارس: امروز (یکشنبه 30 شهریور) با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا مواجه بودیم و در حال حاضر 49 هزار و 656 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.
 
علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان ۲۷۶ هزار و ۸۹۵ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی فارس انجام شده است.
 
وی اعلام کرد: تلاش کادر درمان در استان فارس، سهم بسزایی در کاهش مرگ و میر مبتلایان داشته است.
 
اکبری ادامه داد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته، 12 نفر در فارس به علت ابتلا به کرونا جان باخته اند که آمار فوتی های کرونا در استان را به 937 نفر رسانده است.
 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 743 بیمار مشکوک و علامت دار کرونا در بخش های عمومی بیمارستان های فارس بستری شده اند که 77 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش احتمال ابتلا به آنفلوآنزا باید احتیاط بیشتری برای مراقبت های فردی در خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد و حتی المقدور از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.
 
اکبری با اشاره به سن مبتلایان به کرونا در فارس گفت: افرادی که با مراجعه به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان، برگ ارجاع برای بستری در مراکز درمانی، دریافت کرده اند نباید مراجعه به بیمارستان برای بستری را به تاخیر بیندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار