امیدی افزود: خدماتی فراتر از قانون برای ایثارگران شامل اعطای کارت شهروندی، کارت تخفیف مترو و اتوبوس، کارت تخفیف نیم‌بها برای استفاده از مراکز تفریحی و زیارتی استان و دیگر موارد این‌چنینی که تاکنون هیچ‌یک محقق نشده است.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 20 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: امیدی در صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز، با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ‌گاه سال‌های آتش و خون را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: چرا که مردم ما خود را مدیون شهدا و ایثارگران می‌دانند و هیچ‌گاه این جان‌فشانی‌ها را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما با توفیق الهی دنباله‌رو خون شهدا خواهیم بود، چهلمین سالروز دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: سربلندی مردم و کشور هدف اصلی جامعه ایثارگر است و بنده به‌عنوان نماینده این قشر درخواست‌ها و پیشنهادهایی را از محضر اعضای شورا دارم.

امیدی افزود: یکسال پیش به همراه نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگران جاساتی را با رئیس شورا داشتیم و مطالبی را درخواست کردیم که تا به امروز هیچ‌یک اجرایی نشده است.

وی افزود: خدماتی فراتر از قانون برای ایثارگران شامل اعطای کارت شهروندی، کارت تخفیف مترو و اتوبوس، کارت تخفیف نیم‌بها برای استفاده از مراکز تفریحی و زیارتی استان و دیگر موارد این‌چنینی که تاکنون هیچ‌یک محقق نشده است.

امیدی افزود: ضمن درخواست نسبت به پیگیری این موضوع از اعضای شورا درخواست می‌کنم که دیداری با مرکز بستری جانبازان قطع عضو، جانبازان قطع نخاع سلمان و جانبازان بازتوانی جنت به‌ عنوان مظلوم‌ترین جانبازان دفاع مقدس و خانواده‌هایشان داسته باشند.

همچنین برگزاری همایش نخبگان و ایثارگران و فرزندان معظم شهدا به جهت بهره‌مندی از پتانسل آنها نیز ترتیب داده شود.

وی در پایان، هفته دفاع مقدس را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، هفته افتخار عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس بزرگداشت مقاومت و دفاع است و امید که این روحیه در همه زمینه‌ها همراه و همگام ما باشد.

در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، هفت دستور کار توسط اعضا بررسی و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به ارائه گزارش عملکرد پرداخت.

بر اساس دستورالعمل نخست پیرامون اجرای طرح راهبردی هوشمندسازی، شهرداری شیراز مکلف شد طرح راهبردی شهر هوشمند را ظرف مدت شش ماه تهیه و به شورای شهر شیراز ارائه کند.

همچنین طرح یک‌فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره احداث المان شهدای نهضت سوادآموزی بررسی و علاوه بر اعلام وصول طرح یاد شده بنا شد موضوع با قید یک‌فوریت جهت بررسی به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شود.

لایحه شهرداری شیراز درباره تصویب "سند راهبردی مدیریت پایدار فضای سبز شیراز" نیز بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع فضای سبز شهر شیراز دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر میان اعضا موضوع جهت بررسی مجدد و رفع ایرادات شکلی لایحه شهرداری به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بازگردانده شد.

همچنین لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه درباره واگذاری حدود دو هزار مترمربع از زمین با پلاک ثبتی واقع در محدوده جبل دراک به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با حفظ مالکیت شهرداری در قالب اذن در انتفاع به منظور احداث کتابخانه عمومی بزرگ شیراز و تغییر کلمه «اذن انتفاع» به «حق انتفاع» مطرح و به تصویب اعضا رسید.

دیگر دستور کار این جلسه بررسی لایحه شهرداری شیراز در خصوص اخذ مجوز انعقاد قرارداد پروژه تکمیل شبکه فیبرنوری کلانشهر شیراز از طریق سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری به روش BOLT بود که پس از بررسی مقرر شد شهرداری ظرف مدت دو هفته برآورد مبلغ پایه سرمایه‌گذاری را بر اساس نظریه کارشناسان رسمی دادگستری، مدت زمان بهره‌برداری، سهم شهرداری از سرمایه‌گذاری را مشخص و طی نامه‌ای به شورا ارائه کند تا موضوع در کمیسیون تلفیق شورا بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار