فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: بدون تردید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی ایران در بالا ترین سطح قرار دارد به گونه ای که اقتدار و توانمندی لازم را هم در عرصه دیپلماسی و هم در بعد نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمن را دارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 21 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان فارس افزود: انسان همواره در معرض آزمون و امتحان الهی قرار دارد، این روال تعطیل بردار نیست و مادامی که نفس می کشیم باید امتحان دهیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه تا آخر این امتحان پای حرف خود ماندن مهم است، بعضی ها وسط امتحان کم می آورند، اظهارکرد: به عنوان مثال دیدیم سران عرب و برخی کشورهای دیگر روزی اینقدر ادعای عربیت و دفاع از فلسطین داشتند اما امروز موضع دیگری دارند.
آیت الله دژکام افزود: شهدا امتحان خود را در دوران دفاع مقدس پس دادند و امروز ما در معرض امتحان قرار داریم که امیدوارم خداوند کمک کند این امتحان را به خوبی پس دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری مجاهدت را از دیگر ویژگی های موفقیت در امتحان الهی دانست و گفت: مجاهدت را در سالهای جنگ تحمیلی مشاهده کردیم و امروز هم کار جهادی نیاز است که همه باید پای حرفی که می خواهیم بایستیم و ملت و کشورمان و جهان اسلام را با یک کار جهادی عزتمند و سربلند کنیم.
آیت الله دژکام افزود: مجاهدت در راه خدا امروز در قالب های مختلف باید خودش را نشان دهد، یکی از این قالب ها در شیراز حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است که این امامزاده خودشان شهید بودند و بالاترین جایگاه شهدا را در فارس دارند.
وی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس چهل سال است که پرچم جهاد و مبارزه را بر دوش دارند و با افتخار و عظمت این حرکت را شروع کردند و امروز آن را ادامه می دهند.
سرپرست تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) همچنین با اشاره به نزدیک بودن فرارسیدن دهه آخر ماه صفر گفت: قرارگاه مواسات زیر نظر حرم مطهر احمد بن موسی(ع) فعالیت می کند که باید کار مناسب خدمت در دهه آخر ماه صفر انجام دهد، مواسات امروز ضرورت دارد.

فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: بدون تردید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی ایران در بالا ترین سطح قرار دارد به گونه ای که اقتدار و توانمندی لازم را هم در عرصه دیپلماسی و هم در بعد نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمن را دارد.
امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی افزود: جنگ تحمیلی موفق ترین تجربه گام اول انقلاب اسلامی بود که تجربیات ارزشمندی پیش روی نظام جمهوری اسلامی قرار داد که یکی از آن ها اثبات دشمنی غربی ها با ایران است، خصومتی که با گذشت چهار دهه از دفاع مقدس همچنان و حتی به بهای بی اعتبارشدنشان در نظام جهانی ادامه دارد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب نیز می‌توان اتکا به جوانان مومن و انقلابی و با استفاده از تجربه پیشکسوتان و مقاومت در برابر دشمن از چالش ها و مشکلات به سلامت عبور کرد.
ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکا با تشکیل ائتلاف تلاش می کنند مانع تداوم پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه های مختلف به خصوص تقویت قدرت منطقه ای آن شوند.
امیر رضایی افزود: توانمندی امروز دفاعی جمهوری اسلامی از تجربه های گرانبهای دفاع مقدس، رهبری و هدایت معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری امام‌گونه رهبر معظم انقلاب و خون پاک و مطهر شهدا و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و حمایت و مقاومت مردم عزیز ایران نشات می گیرد.
وی ادامه داد: مرور و بازخوانی خاطرات دفاع مقدس به عنوان گنجینه عظیم و فرصتی گرانبها و یک نیاز راهبردی برای نسل جوان، جامعه و ملت های آزاده به مثابه دانشگاهی بزرگ است که می تواند آن ها را به تداوم توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی راسخ تر سازد.
ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از اقدامات و تعامل همه دستگاه ها در گرامیداشت حماسه دفاع مقدس گفت: جاری بودن روح مقاومت در پیکره جامعه همواره ایران را در مواجهه با چالش ها، بحران ها و مشکلات ناشی از سناریوهای جبهه استکبار به سلامت عبور داده است.
امیر رضایی افزود: نیروهای مسلح ایران که در دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده برای دفاع از این مرز و بوم عمل کردند آمادگی خود را برای جانفشانی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام و امت جمهوری اسلامی ایران تحت فرامین فرماندهی کل قوا و توکل به خداوند متعال اعلام می کنند.

شرکت کنندگان در این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم سراسری تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، حضور یافتند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار