عنایت الله رحیمی دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان فارس افزود: هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و درس آموزی برای دشمنان ماست‌.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 21 September 2020

تابناک فارس به ئقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان فارس افزود: هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و درس آموزی برای دشمنان ماست‌.
وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس درس برای ما است که باید بدانیم با توکل بر خدا و اتحاد و همدلی و پیروی از امام عصر می توانیم با دست خالی مقابل دشمنان مقاومت و پیروزی های افتخار آفرینی را نصیب مردم کنیم،درس آموزی برای دشمنان است که بدانند با ملتی که شهادت را سعادت می دانند نمی توانند با اتکا به زرادخانه نظامی، چنین ملتی را مجبور کنند سرتکریم مقابل آنان فرود آورد.
رحیمی افزود: دفاع مقدس میراث ارزشمندی است که ارزشمندترین یادگارهای آن ارزش معنوی، اسلامی و ملی است.
وی ادامه داد: در جبهه ها همه متوسل به ائمه اطهار بودند و روح ایثار و شهادت در جبهه ها موج می زد و شهدا مصداق این موضوع هستند که با شهادت طلبی به دنبال آرمان های اسلامی و انسانی بودند.
استاندار فارس گفت: در جبهه ها خضوع و توسل کاملا مشهود بود و همه رزمندگان به این روش حرکت می کردند، ارزش های ملی در قالب دفاع از خاک و ملت به عنوان آرمان بزرگ مدنظر رزمندگان بود.
رحیمی افزود: تبعیت رزمندگان از ولایت به عنوان اصل پذیرفته شده اسلامی و دینی کاملا مشهود بود و همین موارد بود که موجب پیروزی ارزشمند لشکر اسلام در مقابل لشکریان کفر تا دندان مسلح شد.
وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمندی است که نیاز امروز نسل جامعه ماست و پیشکسوتان دفاع مقدس می توانند راویان صادقی از این ارزش ها و حاملان اندیشمندی برای انتقال ارزش ها انتقال به جامعه باشند.
استاندار فارس به ویژگی های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی دفاع مقدس، دفاعی بودن آن است که دفاع از مرز و بوم، کیان ملت، منافع ملی و آزادی خواهی و ارزش های اسلامی و مبارزه با ظلم و تجاوز یک ارزش پسندیده است.
رحیمی افزود: ایام دفاع مقدس برای کسانی که در این عرصه حضور داشتند همراه با بصیرت بود که با یک بینش عمیق به مسایل ایران و جهان نگاه می کردند.
وی ادامه داد: فرماندهان دفاع مقدس، شجاع و گوش به فرمان فرماندهی کل قوا بودند و مردانگی و مروت در بین رزمندگان موج می زد.
شرکت کنندگان در این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم سراسری تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که با حضور رهبر معظم انقلاب انقلاب برگزار شد، حضور یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار