نماینده شیراز گفت: خنده دار و مشمئزکننده است که جایزه صلح نوبل را به افرادی همچون ترامپ که دل بستگی به حقوق بشر و حقوق ملت های جهان به ویژه مظلومان ندارد، داده شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 21 September 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی ترامپ برای دریافت جایزه نوبل پیشنهاد داده اند، گفت:  انتخاب افرادی مانند ترامپ برای گرفتن جایزه صلح نوبل نشان دهنده خارج شدن  جایزه نوبل از فلسفه وجودی اش است و این جایزه  را زیر سوال می برد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام توهین به صلح است که در گذشته چنین انتخاباتی پایه گذاری شده است، ترامپ نه تنها لیاقت چنین جوایزی را ندارد بلکه باید برای جنایت هایی که علیه بشریت در سرزمین عراق، سوریه و یمن مرتکب شده و اقدامات زشتی که علیه جهان اسلام و حمایت از اسراییل کودک کش داشته مجازات قرارشود.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز بسیاری از سازمان های جهانی، مجامع عمومی و نهادهایی که اساسا برای حفظ صلح، آرامش و امنیت جامعه جهانی پایه گذاری شده از مسیر اصلی خود منحرف شدند و عکس اهداف و رسالت های خودشان عمل می کنند، مسخره تر از این نیست آقای ترامپ برنده و نامزد جایزه صلح نوبل باشد.
 
از این زاویه وقتی نگاه می کنیم احساس می کنیم سازمان ها، نهادها و تشکل هایی که از ابتدا با اهداف خیر خواهانه تشکیل شده منحرف شده اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعتقاد دارم اگر بخواهیم واقع بینانه و منطقی به عملکرد ترامپ نه تنها در مقابل با ایران اسلامی که مورد ظالمانه ترین تحریم ها قرار گرفتیم، بلکه در مقابل همه بشریت و آنانی که دل در گرو آزادی دارند، نگاه کنیم، این نکته پر رنگ می شود که ترامپ نه تنها شرایط لازم گرفتن جایزه صلح نوبل را ندارد بله باید مورد مواخذ جامع جهانی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار