مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت کلزا از 25 شهریورماه در این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود بالغ بر یک هزار هکتار کلزا کشت شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 22 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان مرودشت خبر داد و اظهار کرد: بذور هیبرید و پر بازده به میزان کافی و مقداری نیز سم زیر کشت بوتیزان استار یارانه دار نیز تهیه شده و در اختیار مراکز جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

او با اشاره به محدودیت زمان کشت، افزود: بهره برداران هر چه سریعتر حداکثر تا نیمه مهرماه نسبت به کشت و خاکاب مزرعه خود اقدام کنند.

رحیمی ادامه داد: کلزاکاران باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهادکشاورزی اصول علمی در کاشت کلزا را بکار گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه کارنده ریزدانه کار به منظور کشت کلزا در منطقه فعال هستند، تصریح کرد: کارشناسان مسئول پهنه و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قبل از کشت نسبت به کالیبراسیون کارنده‌ها اقدام خواهند کرد.

رحیمی با تاکید بر رعایت تاریخ کشت کلزا، بیان کرد: تاریخ کاشت بهینه، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازد گی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت است.

این مقام مسئول یادآور شد: کشت محصولات صیفی و نیاز این محصولات به آبیاری پاییزه و کاهش حمایت‌های دولتی از جمله عوامل محدود کننده کشت کلزا در این شهرستان است.

رحیمی با بیان اینکه پارسال نزدیک به یک هزار هکتار کلزا در مرودشت کشت شد، ابراز کرد: توسعه کشت دانه‌های روغنی و کاهش وابستگی به روغن خوراکی از اهداف توسعه کشت کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان مزایای کشت کلزا از کشت این گیاه دانه روغنی به عنوان یکی از بهترین کشت‌ها در تناوب با گندم یاد کرد و افزود: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش بسزایی داشته باشد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار