مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: هزینه اشتراک خانگی آب در شیراز حدود ۴ میلیون تومان است و بدهکاری شرکت ۶۵۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 22 September 2020

تابناک فارس به نقل ازمهر:بهمن بهروزی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تصفیه خانه شماره ۲ شیراز تاکنون بر اساس قیمت روز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است این در حالی است که اگر قرار باشد ۵ فاز این تصفیه خانه تکمیل گردد بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیازمند است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز هزینه کرد این طرح بزرگ صنعتی ١٩٠ میلیارد تومان به قیمت گذشته است زیرا بخش اعظمی از ملزومات مورد نیاز این طرح در سالیان گذشته خریداری شده بود.

وی افزود: این تصفیه خانه یک میلیون و ۴۰ هزار نفر از ساکنان شهر شیراز را تاکنون تحت پوشش قرار داده است یکی از راهکارهایی که تأمین اعتبار برای ساخت زیرساخت‌های تصفیه خانه در نظر گرفته شده است فروش پس‌آب بوده و تاکنون نیز این اقدام صورت گرفته است.

بهروزی یادآور شد: برخی از مشکلات باعث شد که روند ساخت تصفیه خانه شماره ۲ شیراز نزدیک به ۱۰ سال به طول بیانجامد این در حالی است که بخش اعظمی از مطالبات این پروژه نیز پرداخت شده با این حال در برخی از زمان‌ها شاهد بودیم که ۷ ماه حقوق برخی از کارکنان پرداخت نشده بود.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در کلانشهر شیراز با توجه به میزان مشترک آن نزدیک به ۳ هزار کیلومتر خط انتقال نیازمند است این در حالی است که تاکنون نزدیک به دو هزار و ۴۲۰ کیلومتر از این خطوط انتقال اجرایی شده و ۱۵۰ هزار مترمکعب نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته ۶۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال در کلانشهر شیراز بایستی تعویض گردد و سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در حال تعویض است.

او با اشاره به اینکه آب مورد نیاز در کلان شهر شیراز در زمان اوج مصرف تابستانی ۶٨٠ هزار متر مکعب بوده است یادآور شد: ظرفیت بهره برداری از آب در کلان شهر شیراز ۶۳۰ هزار مترمکعب است از این رو با توجه به اینکه ۵۰ هزار مترمکعب آب کمتر در کلانشهر شیراز تولید می‌شد لذا تصمیم بر مدیریت مصرف در این شهر گرفته شد این در حالی است که اگر خط دوم انتقال آب به کلانشهر شیراز رسیده بود مشکل تأمین آب در شیراز برطرف شده بود.

بهروزی تاکید کرد: هزینه اشتراک مشترکین خانگی نزدیک به ۴ میلیون تومان عنوان شده و این در حالی است که این شرکت تاکنون بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان بدهکار بوده است.

گفتنی‌ست تصفیه خانه شماره ۲ شیراز روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب ورودی فاضلاب داشته که از این میزان ۹۵ هزار مترمکعب آب خالص در طول روز تولید می‌شود.

برچسب ها: شیراز ، تصفیه خانه ، اب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار