مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: استاندارد جهانی عمر مفید ناوگان آمبولانس ۱۰ سال است اما ما با برخی اقدامات بهسازی این رقم را به ۱۵ سال رساندیم.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 22 September 2020

غفور راستین افزود: گرانی و افزایش چشمگیر قیمت‌ها سبب شده است تا با عملیات بهسازی و تعمیر عمر ناوگان آمبولانس استان را افزایش دهیم و سال‌های بیشتری از آمبولانس‌های موجود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برخورداری از آمبولانس های جدید سبب بهبود خدمت و امدادرسانی می شود اما با اینحال سعی کرده‌ایم نیاز موجود را با اقداماتی پوشش دهیم.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان درباره میزان آمادگی این نهاد برای کمک‌رسانی در زمان بحران‌هایی مانند سیل و زلزله خاطرنشان کرد: از لحاظ نیروی انسانی با کمبود مواجیهم و امیدواریم با مجوز جذب نفرات جدید این معضل حل شود، از سوی دیگر برای امدادرسانی در شرایط بسیار سخت و بحران‌ها به برخی امکانات جدید مانند موتورآمبولانس نیاز داریم که این امر از سوی اورژانس کشور در حال پیگیری است.

به گفته وی در صورت تحقق وعده اورژانس کشور  و انعقاد قرارداد، ۵۰ دستگاه موتورآمبولانس به اصفهان تخصیص داده می‌شود.

راستین درباره امدادرسانی هوایی اظهارداشت: به دلیل ترافیک برخی جاده‌ها از یک سوی و مسافت‌های طولانی از سوی دیگر استفاده از امداد هوایی و بالگرد  ضروری و مهم است و بر همین اساس با تعامل شکل گرفته بین اورژانس و هوانیروز در شرایط خاص و بحرانی از ظرفیت ارتش هم بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: اینکه در کدام امدادرسانی از هوایی یا غیر هوایی استفاده شود بر مبنای تصمیم مدیریت عملیات است و بی تردید برنامه اورژانس انتقال هرچه سریعتر مصدومان به مراکز درمانی و حفظ جان حادثه دیدگان است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: امدادرسانی بوسیله بالگرد تنها در روشنایی روز امکانپذیر است و برای ساعات شب نمی‌توان از این امکان بهره برد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار