رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در این راستا با تائید بر وجود برخی از تخلفات شهری رانندگان اتوبوس در کلانشهر شیراز گفت: بیشترین تخلفات شهری در ناوگان حمل ونقل عمومی شامل سرعت، توقف خارج از ایستگاه و عدم برخورد مناسب رانندگان با مسافران است که به همین منظور شرمنده شهروندان هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: اعتراض برخی از شهروندان نسبت به عدم نظارت برعملکرد رانندگان اتوبوس در تماس با دفتر خبرگزاری بارها مطرح شده است تا ما نیز بر آن شده و علت بدرفتاری و توقف‌های بی‌مورد را در نقاط مختلف سطح شهر از مسئولان مربوطه جویا شویم.

در یک بازدید میدانی در سطح شهر تخلفاتی مشاهده می‌شود که از چشم دور نمی‌ماند. غلام مالک زاده مسافری است که در ایستگاه اتوبوس میدان نمازی، در انتظار آمدن خط ۷۰ است. وی با خبرنگار فارس همکلام می‌شود و می‌گوید: به نظر می‌رسد برخی از رانندگان خط ۷۰ شهروند این شهر نیستند و هر رفتاری را نسبت به مسافران در شان خود می‌دانند.

وی می‌افزاید: رانندگان نه تنها فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند بلکه مانع سوار کردن مسافران بدون ماسک نیز نمی‌شوند.

حمید تهرانی نیز مسافر دیگری در این مسیر است که می‌گوید: برخی از رانندگان بدون هیچ ملاحظه ترمزهای ناگهانی گرفته و موجب ترس و اضطراب مسافران به‌ویژه کودکان و سالمندان می‌شوند.

این مسافر ادامه می‌دهد: عدم رعایت آداب در هنگان صحبت کردن با تلفن همراه یا با افراد دلیل دیگری است که مسئولان باید با آنان برخورد کنند.

حبیب نیز مسافر خط ۹۱ اعتراض‌هایی نسبت به عدم رعایت نظافت در اتوبوس‌ها دارد

وی می‌گوید: برخی رانندگان به ویژه اکنون که در شرایط کرونا هستیم به نظافت اتوبوس توجه کافی را ندارند و بیشتر به دنبال سوار کردن مسافران بیشتر هستند.

شرمنده مسافران هستیم

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در این راستا با تائید بر وجود برخی از تخلفات شهری رانندگان اتوبوس در کلانشهر شیراز گفت: بیشترین تخلفات شهری در ناوگان حمل ونقل عمومی شامل سرعت، توقف خارج از ایستگاه و عدم برخورد مناسب رانندگان با مسافران است که به همین منظور شرمنده شهروندان هستیم.

مسعود حسن‌شاهی در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به فعالیت هزارو ۵۰۰ راننده در ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در کلانشهر شیراز، اظهار داشت: این تعداد راننده در شیفت‌های متعدد از طریق دو هزار ایستگاه به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: در این میان هستند برخی از رانندگان که به دلایل متعددی، شهروندان از آنان گلایه دارند.

 

به عقیده وی مهم‌ترین دلیل تخلفات رانندگان در سیستم حمل ونقل شهری، ناشی از نظارت‌های سنتی است.

حسن‌شاهی در این زمینه توضیح داد: مجموعه شهرداری شیراز در دو فاز تلاش دارد علاوه‌بر نظارت، زیر‌ساخت‌های حمل و نقل اتوبوسرانی را انلاین کند که به دلایل مختلف تنها موفق به اجرای فاز نخست آن شده‌ایم.

وی راه اندازی فاز دوم زیرساخت ناوگان حمل ونقل شهری را در آینده نزدیک نوید داد و گفت: امروزه به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم فاز دوم را اجرا کنیم تلاش‌های این سازمان دیده نمی‌شود و به همین منظور تلاش داریم هر چه سریع‌تر با اجرای فاز دوم، مشکلات حمل ونقل شهری را کاهش دهیم.
این مقام مسئول از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف رانندگان اتوبوس‌های شهری را به سامانه ۱۳۷ گزارش کرده و مطمئن باشند این گزارش تا حصول نتیجه و اطلاع آن به گزارش دهنده پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز یادآور شد: در آینده نزدیک با آنلاین شدن نظارت‌ها تخلفات رانندگان اتوبوس نیز برطرف می‌شود وبه آنها اجازه نخواهیم داد در هر مکانی توقف کنند.

وی تاکید کرد: امید است با راه اندازی فاز دوم زیر ساخت حمل ونقل عمومی کلانشهر شیراز مشکلات کاهش پیدا کند ونظارت ها از سنتی خارج شود.

او در ادامه با اشاره به پیگیری جدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی، افزود: امسال برای جایگزین کردن ١٠٠ دستگاه اتوبوس فرسوده، سفارش‌هایی به کارخانه تعیین شده داده شده و قیمت هر اتوبوس حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد تا در صورت مشاهده چنین مشکلاتی در سطح شهر و ثبت آن در سامانه" فارس من" خبرگزاری فارس ما را در پیگیری این سوژه‌ها همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار