از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۴۴۴ نفر در شیراز بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۹۵۱ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: از ۹۵۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس ۴۴۴ مورد مربوط به شیراز؛ ۶۴ مورد مرودشت؛ ۴۶ مورد کازرون؛ ۲۴ مورد لامرد؛ ۲۲ مورد آباده؛ ۲۱ مورد داراب؛ ۱۷ مورد قیروکارزین؛ ۱۳ مورد کوار؛ زرین دست و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد؛ ۸ مورد ممسنی؛ زرقان و اقلید هر کدام ۷ مورد؛ خرم بید و ارسنجان هر کدام ۶ مورد؛ فیروزآباد، مهر و استهبان هر کدام ۵ مورد؛ سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد؛ نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد؛ کوه چنار و بیضا هر کدام ۲ مورد؛ فراشبند، خرامه، سرچهان و بوانات یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان است.

وی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۸۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۸۷۱ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۷ هزار و ۳۲۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۷۷۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۸۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، یادآور شد: ۸ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد: آمار ابتلا و بستری در استان نسبت به هفته گذشته روند افزایش داشته است، بنابراین رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دست‌ها را جدی بگیرند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار