نماینده جهرم و خفر با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور گفت: شهرداری‌ها به دلیل رکود ساخت و ساز و برای درآمدزایی دست به فروش فضای سبز زدند این در حالی است که با تولید ساختمان می‌توانیم هم مشکل مسکن در کشور را حل کنیم و هم در اقتصاد رونق ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 23 September 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی گفت: شاهد هستیم که مهندسان کشورمان که هزینه بسیار زیادی برای تحصیل آن پرداخت شده است امروز نانوا یا مسافرکشی می کنند.
 
وی با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور افزود: شهرداری‌ها به دلیل رکود ساخت و ساز و برای درآمدزایی دست به فروش فضای سبز زدند این در حالی است که با تولید ساختمان می‌توانیم هم مشکل مسکن در کشور را حل کنیم و هم در اقتصاد رونق ایجاد کنیم.
 
رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه توان مهندسان کشورمان برای ارایه خدمات و صادرات خدمات نظام مهندسی بسیار بالا است، گفت: در بحث صادرات نظام مهندسی وزارت امور خارجه نقش مهمی دارد به طوری که می‌تواند شرکت‌های صادرکننده را مورد حمایت قرار دهند.
 
وی اظهار کرد: سفرای کشورمان در کشورها باید ضمن ایفای نقش سیاسی و فرهنگی خود از نقش اقتصادی که دارند غافل نشوند و در حال حاضر سفرای کشورمان در بخش سیاسی متمرکز هستند و باید بخش اقتصادی را هم فعال کنند.
 
رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه باید تقویت شود، گفت: با تکیه بر وزارت امور خارجه می‌توانیم درآمد حاصل از صادرات خدمات مهندسی را افزایش دهیم.
 
وی تاکید کرد: در دوره گذشته اختلافات جدی بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی وجود داشت و هر یک از این دستگاه‌ها قصد داشتند تا سازمان نظام مهندسی به عنوان ابزاری در دست خودشان باشد و متاسفانه سازمان نظام مهندسی بین شهرداری و وزارت راه وشهرسازی له می شد.
 
به گفته وی، انتظار ما از سازمان نظام مهندسی این است که کیفیت ساخت و ساز را بتواند افزایش دهد چرا که در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب پذیر زندگی می‌کند و سازمان نظام مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام شود.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار