نماینده شیراز گفت: این نگاه در کشور حاکم است که استان فارس یک استان برخوردار و فاقد مشکل و کاستی است؛ در صورتی که این گونه نیست و خواسته همه اعضای مجمع از رییس مجلس این بود که این نگاه تغییر کند ضمن که تلاش داریم در بخش‌های مختلف حاکمیتی نیز این تغییر نگاه حاکم شود، چرا که این مسئله موجب شده فارس از اعتبارات و ظرفیت‌های ملی کمتر بهره مند شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 23 September 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی با اشاره به جلسه اعضای مجمع نمایندگان فارس با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقاد ما این است که مجمع باید از همه ظرفیت‌های ملی بهره مند باشد تا برای حل مشکلات و عقب ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیاز مردم فارس باشیم.
 
عزیزی ادامه داد: نخستین موضوعی که به عنوان موضوع محوری و اصلی با دکتر قالیباف مطرح شد، لزوم تغییر نگاه به فارس به عنوان یک استان برخوردار بود.
 
عزیزی خاطرنشان کرد: این نگاه در کشور حاکم است که استان فارس یک استان برخوردار و فاقد مشکل و کاستی است؛ در صورتی که این گونه نیست و خواسته همه اعضای مجمع از رییس مجلس این بود که این نگاه تغییر کند ضمن که تلاش داریم در بخش‌های مختلف حاکمیتی نیز این تغییر نگاه حاکم شود، چرا که این مسئله موجب شده فارس از اعتبارات و ظرفیت‌های ملی کمتر بهره مند شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس همجنین گفت: موضوع این نشست بررسی عقب ماندگی‌های فارس در زیرساخت‌ها و پروژه‌های محرکی چون پتروشیمی‌ها، راههای ریلی، بیمارستان‌ها و... بود؛ پروژههای قابل ملاحظه‌ای که می‌تواند جنوب کشور را تحت تاثیر قرار دهد و به دلایلی مسکوت مانده و مورد غفلت واقع شده است.
 
او خاطرنشان کرد: اعضای مجمع نمایندگان فارس در این نشست خواستار اصلاح ساختار بودجه شدند تا با بهره مندی از شاخص‌ها جایگاه استان در صنایع و عرصه های مختلف چون نفت و گاز، کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، معادن، ورزش و... ارتقا پیدا کند لذا در مورد همه این موارد به رییس مجلس گزارش داده شد.
 
عزیزی در ارزیابی خود از این نشست گفت: نوع نگاه حاکم بر جلسه این بود که اعتبارات به صورت کامل در اختیار استان قرار گرفته تا استان نیز بر اساس اولویت‌ها هزینه کند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین بیان کرد: قرار است هیئتی از سوی مجلس برای بررسی مشکلات صنعتی و پروژه‌های نیمه تمام و رها شده به استان فارس اعزام شود.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار