استاندار فارس گفت: استان فارس در مقاطع مختلف با بحران‌های مختلفی مواجه است که از جمله این بحران‌ها سیل است که تجربه طولانی در این زمینه داریم و وقوع سیل در استان هرساله خسارت‌هایی را به استان وارد می‌کند که برای آن باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 23 September 2020
به گزارش تابناک فارس: عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های کارشناسان سازمان هواشناسی امسال زمستان متفاوتی را در استان شاهد خواهیم بود، گفت: براساس پیش بینی‌ها امسال در کنار تغییرات دمایی نسبت به سال گذشته، بیشتر بارش‌ها در فارس به صورت باران و رگبار خواهد بود و مقابله با مخاطرات این پدیده‌ها و کاهش اثرات آن ضرورت آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و امدادی را بیش از پیش می‌طلبد.
 
رحیمی افزود: تمامی دستگاه‌های استان موظف هستند در راستای کاهش خسارات احتمالی با تمام ظرفیت پای کار باشند و علاوه بر پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز، آموزش نیرو‌ها را هم در دستور کار قرار دهند.
 
وی گفت: با توجه به اینکه امسال اعتبارات مورد نیاز در زمینه مدیریت بحران در قالب ستاد ملی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است مدیران استانی باید برای جذب بیشتر این اعتبارات و افزایش سهم استان فارس در زمینه جذب اعتبارات مدیریت بحران تمام تلاش خودرا به کار گیرند.
 
استاندار فارس، بر لزوم داشتن برنامه و مطالعه در چارچوب پیش بینی، پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در استان تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید از داده‌های معتبر، فناوری‌ها و علم به روز استفاده شود و از مشاوره اساتید دانشگاهی و اهل علم نباید غافل شد.
 
رحیمی ادامه داد: تهیه و تدوین طرح خطر پذیری سیل استان باید در دستور کار قرار گیرد، اما تا زمان تهیه و تدوین این طرح و در راستای کاهش خسارات سیل‌های احتمالی امسال باید تمامی تدابیر لازم برای لایروبی و نظارت بر رودخانه‌ها، مسیر‌ها و معابر اندیشیده شود و اگر جایی نیاز به مرمت و تعمیر است این بخش از عملیات قبل از فرا رسیدن فصل زمستان انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار