«زهرا مستفیضی»، با اشاره به یک روش موثر برای مقابله با حشرات و قارچ ها به خبرنگاران گفت: کشاورزان باید برای مقابله با تنش های حرارتی و خسارت حشرات و قارچ ها، رنگ آمیزی تنه درختان را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«زهرا مستفیضی»، امروز (پنج شنبه 3 مهر) با اشاره به یک روش موثر برای مقابله با حشرات و قارچ ها به خبرنگاران گفت: کشاورزان باید برای مقابله با تنش های حرارتی و خسارت حشرات و قارچ ها، رنگ آمیزی تنه درختان را مورد توجه قرار دهند.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز افزود: درختان به دلیل توقف آبرسانی آوندهای درختان و تغذیه شاخ و برگ آنها در فصل زمستان در مقابل دفع بعضی از حشرات و قارچ ها بی دفاع می مانند که رنگ آمیزی تنه آنها به دفع این آفات کمک می کند.

وی اضافه کرد: کشاورزان می توانند با استفاده از رنگ‌ «لاتکس» سفید به صورت رقیق شده 50 درصدی با آب برای مقابله با این آفات استفاده کنند.

مستفیضی با اشاره به سایر مزایای رنگ کردن تنه درختان بیان کرد: این کار موجب محافظت از درختان در مقابل جونده ها و حیوانات کوچک نیز می شود و استفاده از رنگ سفید، درخت را از آفتاب سوختگی نیز محافظت می کند.

وی تاکید کرد: آغشته کردن رنگ مخصوص تنه درخت با بردوفیکس، سولفات مس و… در مناطق مرطوب برای مقابله با حمله حشرات و لانه کردن آنها نیز مفید است.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز ادامه داد: رنگ کردن تنه درخت برای درختان بیش از 2 ساله و از ۲ سانتی متر زیر خاک تا ۶۰ سانتیمتر از تنه درخت و در اواخر پاییز مناسب است.

پایان پیام/664

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار