یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: عناب برای درمان جوش غرور جوانی و سرفه‌های خشک مفید است.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: عناب طبیعت معتدل متمایل به تری دارد. قوام آورنده خلط غلیظ و مسهل کننده است.

او تصریح کرد: افراد می‌توانند ۳۰ گرم عناب، ۳۰ گرم پر سیاوش، ۲۰ گرم آویشن را نیم کوب کنند و روزی ۲ بار یک قاشق آن را در یک لیوان آب جوش دم کنند؛ سپس آن را صاف و میل کنند. این دمنوش برای برونشیت، عفونت ریه، گرفتگی صدا، دفع سموم در هوای آلوده مفید است.

جوشانده عناب

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افرادی که به بیماری باد سرخ و رزاسه ( بیماری پوستی) دچار شدند، می‌توانند برای بهبود بیماریشان ۲۵۰ گرم عناب خشک را نیم کوب کنند و در ۳ لیتر آب بجوشانند و پس از صاف کردن، مرتب روزی ۳ فنجان میل کنند.

 

حاج محمد خانی گفت: در سرفه‌های خشک و گرفتگی صدا افراد می‌توانند از شربت عناب استفاده کنند. به این صورت که ۵۰ گرم عناب خشک را ابتدا نیم کوب کرده و در ۳ لیتر آب بجوشانند وصاف کنند و سپس با یک‌و‌نیم کیلو قند جوشانده شود تا قوام آید؛ افراد می‌توانند این شربت را روزانه ۸ بار و به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنند.

او بیان کرد: افراد برای بهبود عفونت روده، برونشیت و نیز ورم کیسه صفرا، کلیه و مثانه می‌توانند ۵۰ گرم عناب خشک را نیم کوب کرده و دریک لیتر آب بجوشاند و پس از صاف کردن؛ هر وعدهیک فنجان میل کنند.

دم نوش عناب
او تصریح کرد: افراد برای درمان جوش غرور جوانی می‌توانند هر شب ۶ عدد عناب خشک را نیم کوب کرده و همراه یک قاشق زرشک در یک لیوان آب خیس کرده و سپس میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که حرارت بدنی بالایی دارند و زود عصبانی می‌شوند می‌توانند ۶ عدد عناب خشک را نیم کوب کرده و با یک لیوان عرق کاسنی خیس کرده و صبحها با سکنجبیل میل کنند.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای رفع مشکلات ریه، تنگی نفس حاصل از ورم معده و سرفه‌های کهنه خود می‌توانند از ترکیب ۳۰ گرم عناب، ۲۰ گرم رازیانه، ۲۰ گرم انسیون و ۳۰ گرم پر سیاوش ۲۰ گرم انجیر را کوبیده و در ۲ لیتر آب شب تا صبح بخیسانند و صبح این ترکیب را جوشانده و میل کنند.

درمان حصبه با عناب
حاج محمد خانی افزود: برای درمان حصبه افراد می‌توانند عناب خشک را نیم کوب کرده و در عرق کاسنی شب تا صبح خیس کرده و پس از صاف کردن آن را میل کنند. همچنین کوبیده کامل عناب با هسته آن و مخلوط کردن آن با آب سرد برای درمان اسهال مفید است.

او در پایان توصیه کرد: افرادی که از مشکلات ریوی رنج می‌برند می‌توانند عناب خشک را جایگزین عناب تازه کنند.

برچسب ها: عناب ، خواص عناب ، جوش صورت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار