در این بسته دانستنی درباره فواید عناب و لیمو، راهکار‌های رفع خستگی و خشکی چشم خواهیم گفت.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از یباشگاه خبرنگاران: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

پیچیدن عطر لیمو در اتاق خواب

لیمو یکی از میوه های رایج آشپزخانه است که کاربرد زیادی هم دارد. عطر مرکبات سیستم عصبی را آرام خواهد کرد، اضطراب را کاهش می دهد و فشار و استرس بعد از یک روز سخت را تسکین می دهد.

 

لیمو جزء مرکبات است و سرشار از ویتامین C است. این میوه دارای کالری اندکی است و علاوه بر ویتامین C حاوی کلسیم، پتاسیم، فیبر پکتین، و مقداری فسفر، آهن، و منیزیوم است. لیمو می تواند همانند یک ضدعفونی کننده باکتری ها عمل کند.

ترکیب آب و لیمو روحیه‌ را شاداب می‌کند و با نوشیدن آن احساس خواهید کرد حالتان بهتر شده است. لیمو می‌تواند پوست صورت‌تان را درخشان و لک‌ها را بر طرف کند و به موها درخشندگی ببخشد. این میوه می تواند دستگاه ایمنی‌ را تقویت کند و سرعت بروز نشانه‌های پیری را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: داروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟

فواید عناب

افراد می توانند برای خلاص شدن از سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلودرد، جوشانده عناب را مصرف کنند. زیرا عناب با توجه به خاصیتی که دارد می تواند سیستم ایمنی افراد را تقویت کند.

 

عصاره آن موجب مهار کردن اثر رادیکال‌های آزاد می شود و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. اگر افراد زمانی دچار سرماخوردگی و خشکی سینه و سرفه شدند از دمنوش های عناب استفاده کنند. این میوه به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است.


مبارزه با خستگی

بسیاری از افراد حتی بعد از خواب شبانه احساس خستگی می کنند. اگر بعد از خواب خوب شبانه باز هم احساس خستگی وجود داشت، حتما افراد دچار فقدان آهن شده اند.

 

افراد با خوردن گوشت ماهی و انواع ویتامین ها می توانند آهن مورد نیاز بدن خود را رفع کنند. در بسیاری از رژیم های غذایی صبحانه را حذف می کنند تا کاهش وزن سریع تر نتیجه بدهد. اما این کار بسیار اشتباه است. کم خونی افراد هم می تواند عامل دیگری در خستگی باشد.

خشکی چشم

این نوع عارضه ناشی از تغییر در کیفیت یا کمیت اشک چشم است که می تواند تمام افراد را دچار کند، اما شیوع آن در مسن ترها بیشتر دیده می شود. البته این نوع عارضه زنان را بیشتر درگیر می کند.

 

علائم این نوع عارضه سوزش و خارش خفیف است و ممکن است هنگام کار چشمی شدیدتر شوند. عامل دیگر آلرژی یا استفاده از لنزهای تماسی وآلودگی هوا برای مدت زمان طولانی است.

اما گاهی ممکن است افراد به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. معمولا این نوع اسید ها در گوشت ماهی ها یافت می شود. افراد باید در طول روز مایعات کافی بنوشند و در مواقعی که کار چشمی طولانی مدت انجام می دهند، سعی کنند به صورت ارادی پلک بزنند، به صفحه مانیتور، تلویزیون یا کتاب خیره نشوند و هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک بار چند ثانیه پلک را ببنند.

 

برچسب ها: آرامش ، عطر ، لیمو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار