نماینده مردم مرودشت می‌گوید: این روز‌ها صحبت از کاندیداتوری احتمالی برخی نماینده‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ است که شاید به میان آوردن بعضی از اسامی از اساس شایعه باشد، ولی بنده در صحبتی که با آقای قالیباف در دیدار مجمع نمایندگان استان فارس داشتم، گفتند قطعاً در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهم کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 25 September 2020

به گزارش تابناک فارس: جلال رشیدی‌کوچی می‌گوید: اینکه افرادی از مجلس بخواهند برای انتخابات ریاست‌جمهوری اسم‌نویسی کنند، منع قانونی ندارد و اختیار با خود آن‌هاست، ولی مردم وقتی به نامزدی در انتخابات مجلس رای می‌دهند، نظرشان بر حضور آن فرد در بهارستان است نه اینکه منتخب آن‌ها پس از حضور در مجلس، خود را آماده حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری کند.

وی ادامه داد: من معتقدم اینکه فردی به‌عنوان نماینده از مردم رای بگیرد و سپس سودای حضور در انتخابات دیگری را داشته باشد، طبیعی نیست.

رشیدی‌کوچی می‌گوید دست قوه مجریه برای خدمت‌رسانی و اداره کشور بازتر است و اگر رییس‌جمهور به‌عنوان شخص دوم کشور به همراه زیرمجموعه‌اش کار‌ها را به‌درستی پیش می‌بردند وضع کشور این نبود که اکنون رییس‌جمهور در سال آخر کاری خود هر کاری که دوست دارد را انجام دهد.

نماینده اصولگرای استان فارس توضیح می‌دهد دست مجلس برای سوال از رییس‌جمهور و استیضاح وزرا بسته است؛ نه به‌واسطه قانون بلکه به این خاطر که اگر مجلس چنین رویکردی را در دستور کار قرار دهد، هم وقت کشور کشور گرفته می‌شود و هم دستاوردی برای مردم و نظام به‌بار نخواهد آمد و در مجموع این تصمیمات در شرایط فعلی بیهوده است.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید در انتقاد از مجلس یازدهم گفت: اگر در گذشته نمایندگان به‌درستی به وظیفه خود عمل می‌کردند، اکنون مجلس در راس امور بود. از این جهت می‌گویم بهترین جا برای خدمت، مجلس است که ما می‌توانیم به‌طور زیرساختی خیلی از امور را اصلاح کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار