نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آبخیزداری و آبخوانداری از موضوعات دارای اولویت کشور است، اظهار داشت: متاسفانه بخش کشاورزی و منابع طبیعی در اقتصاد کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و این بخش مهم اقتصادی نتوانسته از منابع مالی خوبی برخوردار باشد و در این باره اهتمام و جدیت دولت بیشتر روی صنعت بوده است. لذا لازم است سرمایه گذاری خوبی در بخش کشاورزی انجام شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 25 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری با اشاره به میزان تبخیر بالای آب باران در کشور گفت: در شرایطی که کشور با مشکل فرسایش خاک شدید قرار دارد و آب باران به راحتی از دسترس خارج می شود، باید با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری آب را در عمق زمین ذخیره سازی کنیم تا در ایام مناسب بتوانیم از این آب ها استفاده کنیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح های موفق آبخیزداری و آبخوانداری در کل کشور اظهار داشت: متوسط بارندگی در ایران، یک سوم متوسط بارندگی در دنیا و یک دوم خاورمیانه است و در این شرایط که با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، باید آب و نزولات آسمانی را حفظ کنیم و از آن در مواقع مناسب بهره برداری کنیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت عزم و اراده جدی برای اجرای آبخیزداری و آبخوانداری در کل کشور توسط دولت و مجلس گفت: دولت و  مجلس به خصوص کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بودجه و منابع مالی کافی برای آبخیزداری و آبخوانداری در کشور تأمین شود تا بتوان هم خاک را تثبیت کرد و هم تعادل بین عرضه و تقاضای آب به وجود آید.
 
به گفته جعفر قادری، آبخیزداری و آبخوانداری توانسته است مناطق بیابانی را کاملا آباد کند و در تأمین آب شرب و کشاورزی نیز نقش موثری ایفا نماید از این رو قطعا لازم است مجلس شورای اسلامی با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند.
 
وی افزود: چنانچه در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری، خلأ قانونی وجود داشته باشد، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که مشکل قانونگذاری در این باره را حل کند و در این صورت بهتر است لایحه ای از طرف دولت به مجلس ارسال شود؛ زیرا که دولت از توان و ظرفیت تخصصی بسیار خوبی در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری برخوردار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار