حجت الاسلام مدبر گفت: مشکلات موجود در عرصه اقتصادی کشور آنچنان که باید ربطی به دشمنان ندارد و گره بسیاری از مشکلات به دست خودمان گشوده می شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 26 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: مشهورترین لقب امام حسن (ع)، «مجتبی» بوده و این واژه به معنای برگزیده و انتخاب شده، است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه سخت ترین و دشوارترین جهاد در راه خدا جهاد با حیثیت و آبرو است، افزود: جهاد در عرصه های مختلف وجود دارد اما دشوارترین آن این است که انسان شخصیت و اعتبارش را در طبق اخلاص بگذارد و حاضر باشد شخصیت اجتماعی اش مخدوش شود.

 

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) در این نوع جهاد شاخص است، ادامه داد: این امام همام با خدای متعال معامله کرد، جامعه اسلامی و جان شیعیان را نجات داد و ماهیت طاغوت زمان خود را بر ملا کرد.

 

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته دفاع مقدس نیز گفت: با وجود اعلام بدخواهان، نه تنها انقلاب ما بلکه هفته دفاع مقدس هم 40 ساله شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حقیقت قهرمانان این پیروزی ها ملت ایران هستند که این مهم نتیجه هشت سال مقاومت آنها بوده است، تاکید کرد: دشمن وعده داد که در چند روز ایران را فتح می کند اما فداکاری های رزمندگان اسلام، مردم و شهدا سبب شد حتی یک وجب از خاک ما را دشمن نتواند تصرف کند.

 

امام جمعه جهرم با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت توانست بر دشمنان خود چیره شود، عنوان کرد: ملت ما استقلال را در بسیاری از زمینه تجربه کرده و بسیاری از موفقیت هایش مرهون دوران شکوهمند دفاع مقدس است.

 

وی تصریح کرد: البته اینکه در عرصه اقتصاد با مشکلاتی رو به رو هستیم آنچنان که باید، ربطی به دشمنان ندارد و گره بسیاری از مشکلات به دست خودمان گشوده می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه دشمن فکر می کرد فرصتی به دست آورده و می تواند کار انقلاب اسلامی ایران را تمام کند، عنوان کرد: برخی این شبهه را مطرح می کنند که پشت قضیه جنگ تحمیلی، آمریکا بوده و علت آن نیز جریان تسخیر لانه جاسوسی بوده است، اظهار کرد: این یک تهمت و دروغ محض است و همه می دانند صدام و حزب بعث کینه دیرینه با انقلاب و حتی قبل از آن داشته است.

 

وی با یادآوری اینکه اسنادی که از حزب بعث منتشر شده موجود بوده و صدام ماه ها قبل از تسخیر لانه جاسوسی نقشه شوم خود را بر ملا کرده است، عنوان کرد: دشمنان همت، ایمان، توکل مردم و درایت رهبر انقلاب را ندیدند و بسیج مردمی را دست کم گرفتند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه انقلاب ما ریشه در عاشورا دارد، گفت: با وجود اینکه بهای زیادی پرداختیم اما در مجموع ما برنده دوران دفاع مقدس بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار