دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا گفت: سی ‌و پنجمین شب شعر عاشورا با حضور جمعی از شاعران برجسته ادبیات آیینی کشور ۱۰ و ۱۱ مهرماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 26 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:احد ده‌بزرگی اظهار داشت: موضوع امسال "ستارگان به مدار برگشته" است که به شخصیت‌های حر بن ریاحی، زُهَیر بن قَین بَجَلی و دیگر شخصیت‌های واقعه عاشورا می‌پردازد که ابتدا با سپاه دشمن بودند اما پس از آن به امام حسین(ع) برمی‌گردند.

وی گفت: موضوعاتی هستند که کمتر به آن توجه شده است از جمله دو برادر به نام سعد و ابوالحتُوف که جز لشکر عمر بن سعد بودند و نیز یزید بن زیاد بن مُهاصِر از تیراندازان ماهری آن زمان بوده و هنگامی که امام حسین(ع) بانگ هَل مِن ناصر یَنصُرُنی؟ می‌خواند آنها رجعت می‌کنند.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا با اشاره به اینکه در گذشته هیچ برنامه شعری مذهبی در شیراز وجود نداشته است، افزود: از شاعران و مرثیه‌سرایانی هم چون حسان چایچیان از تهران، سیدرضا موید از مشهد و نیز سایر استان‌ها دعوت به عمل آمد و نخستین شب شعر عاشورا در استان فارس برگزار شد.

 

وی از اجرای طرح کانون شاعران و نویسندگان در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: سالی 700 دانش‌آموز از سراسر کشور به رامسر برده و مدت 10 روز به آنها آموزش داده و در همان اردوگاه شب شعر برگزار و برگزیده‌ها را به شب شعر عاشورا انتقال دادیم.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: در سطح دانشگاه نیز از ظرفیت دانشجویان و طلبه استفاده شد و کشور به سمت و سوی اهل بیت(ع) سوق پیدا کرد.

از برگزاری برنامه‌ای با محوریت حضرت زهرا(ع) در یزد خبر داد و گفت: این برنامه یک الی دو سال دوامی نداشت اما در لامرد استان برنامه فدک الزهرا به مدت 5 سال برگزار شد و در شهرستان جهرم شب شعر امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(ع) هم چنان پابرجا است.

دبیر ستاد برگزاری شب شعر عاشورا گفت: در تمامی شهرستان‌های استان فارس به نحوی مراسم شب شعر عاشورا برگزار می‌شود.

ده‌بزرگی بیان کرد: آثار ارسال شده بسیار قوی بوده و مرحله داوری نیز به اتمام رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار