نماینده شیراز گفت: به نظرم نگاه‌های سیاسی و گروهی را در جریان تصمیم‌سازی های کلان اقتصادی و معیشتی باید کنار بگذاریم. اگر واقعا طرح یا تصمیمی، به نفع جامعه است، دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند و آنرا محقق کنند.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 27 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفرقادری رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مسیری که طرح توزیع اقلام در مجلس طی کرده، گفت: بعد از برنامه‌ریزی‌هایی که مجلس برای حمایت معیشتی از دهک‌های کمتربرخودارجامعه در قالب طرح توزیع اقلام اساسی انجام داد و بر اساس آن قرار شد بیش از ۶۰میلیون ایرانی مشمول این طرح حمایتی شوند، بعد از هماهنگی‌های لازم با کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و برگزاری جلسات متعدد، سرانجام ردیفی در بودجه سال جاری پیش‌بینی شد که از منابع آن، بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح تامین شود و فرآیند توزیع این اقلام اساسی هرچه سریعتر آغاز شود.
 
نماینده مردم شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از توافقاتی که میان مجلس و دولت صورت گرفته بود، طی هفته گذشته خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه، دولت مصوبه‌ای را گذرانده که از محل همین ردیف برای توزیع اقلام اساسی پیش بینی شده بود، منابع مورد نیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند. یعنی دولت تصمیم گرفت تا مواد ۱۲ و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملیاتی کند. طبیعی است که از یک ردیف بودجه با ظرفیت محدود منابع نمی توان برای تامین ۲پروژه بزرگ که مبالغ قابل توجهی نیز برای اجرای آن مورد نیاز است، استفاده کرد.
 
نماینده مردم شیراز با اشاره به ضرورت استفاده از مجموعه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات معیشتی گفت: در این شرایط حساس نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها هستیم، بدون تردید منافع بهبود شاخص‌های اقتصادی هم نصیب مجلس خواهد شد و هم اینکه دولت افتخار خواهد کرد که مشکلی را حل کرده است و باری را از دوش طبقات محروم جامعه برداشته است. مجلس معتقد است این نوع قضاوت ها و مرزبندی ها حداقل در حوزه های اقتصادی و مسائل مرتبط با توسعه پایدار باید کنار گذاشته شود و همه جریان ها بر سر ضرورت توسعه کشور باید در یک راستا بایستند.
 
قادری خاطرنشان کرد: در مورد جرئیات اجرای طرح توزیع اقلام اساسی هم همانطور که بارها تاکید شده به معنای اقتصاد کوپنی نیست و از طریق کارت‌های الکترونیکی که در اختیار ۷دهک پایینی جامعه قرار می گیرد، به افراد قدرت انتخاب داده می شود تا از فروشگاه های زنجیره ای به انتخاب خودشان اقلام اساسی مورد نیاز خود را تامین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار