معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از امروز یکشنبه ۶ مهر، توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه گروه‌های هدف، در فارس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 27 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر عبدالرسول همتی افزود: امروز یکشنبه ۶ مهر و فردا دوشنبه ۷ مهر، توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه گروه‌های هدف در استان فارس آغاز خواهد شد.

همتی با اشاره به شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس طی روزهای اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال و نیازمند به بستری هستیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرستان‌های فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: پیشنهاد داریم که با استفاده از اختیار استانی بعضی از شهرستان‌هایی که ریسک بالایی در تعداد مبتلایان دارند و امکان تبدیل به وضعیت قرمز دارند، محدودیت‌هایی مانند ضوابط مناطق قرمز در آنها حاکم شود.

همتی ادامه داد: در صورت موافقت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، ضوابطی مانند برگزار نشدن نماز جمعه، اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و مراکز تجمع و وسایل حمل و نقل عمومی در شهرستان‌های با ریسک بالا اجرایی خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ کرونایی ندارند اما در عین حال ممکن است از اختیارات استانی برای چگونگی تداوم فعالیت حضوری مدارس تصمیماتی گرفته شود.

همتی با اعلام این خبر که میانگین وضعیت استان فارس در مرحله هشدار و زرد قرار دارد، گفت: اکنون وضعیت ۸ شهرستان فارس قرمز و ۲۵ شهرستان زرد است و تنها سه شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار