معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تزریق واکسن آنفلوآنزا پنج گروه در اولویت تزریق قرار دارند که نخستین گروه کادردرمانی به واسطه شرایط خاص و ویژه‌‌شان، بانوان باردار، بیماران خاص، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی و گروه آخر معلولان ذهنی جسمی بهزیستی و بیماران های‌ریسکی هستند که در زندان به سر می‌برند.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 27 September 2020

تابناک فارس به ئقل از فارس: عبدالرسول همتی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوع موج آنفلوآنزا در مقایسه با سال‌های گذشته سال آرام‌تری را سپری کنیم، اظهارداشت: به همین منظور با توزیع اولیه ۲۶ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در فارس، کادر معاونت بهداشتی مرتبط با بیماران کووید ۱۹ را واکسیناسیون خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای تزریق واکسن آنفلوآنزا پنج گروه در اولویت تزریق قرار دارند که نخستین گروه کادردرمانی به واسطه شرایط خاص و ویژه‌‌شان، بانوان باردار، بیماران خاص، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی و گروه آخر معلولان ذهنی جسمی بهزیستی و بیماران های‌ریسکی هستند که در زندان به سر می‌برند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه تزریق برای این پنج گروه در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: این دارو به دلیل اینکه باید در زنجیزه سرما قرار گیرد از توزیع آن منع داریم به همین دلیل با اعلام گروه‌های هدف آنها می توانند با مراجعه به مراکز سلامت و یا پایگاه‌های سلامت تزیریق خود را انجام دهند.

به عقیده همتی این واکسن برای عدم ابتلا به کرونا هیچ کارایی ندارد وتزریق آن تنها برای در امان ماندن از ابتلا به شیوع ویروس آنفلوآنزا کارآمد خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: مبتلایان کرونایی که درمان شده‌اند نیازی به تزریق این واکسن نخواهد داشت مگر اینکه در گروه های هدف قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست تزریق واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها و گروه‌های پرخطر و مادران باردار به صورت رایگان تزریق می‌شود، تصریح کرد: در گام‌های بعدی توزیع واکسن در داروخانه‌های استان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار