اسکندرپور گفت: با افتخار از طرف مردم شیراز اعلام می کنم، شیراز نامزد پایتختی کتاب جهان می شود و مدارک لازم را به یونسکو ارائه شده است.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 28 September 2020

تابناک فارس فارس به نقل از شبستان:«حیدر اسکندرپور»، امروز (دوشنبه 7 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره جدید شهرداری و شورا اعلام شد که نگاه به حوزه فرهنگ بیشتر خواهد بود، گفت: شیراز در سطح ملی و بین المللی شایستگی دارد که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران بدرخشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروز که دنیا و خاورمیانه دچار درگیری ها و تنش های جدی است، اظهار کرد: کار فرهنگی و جایگاه نگاه صلح مدار مردم شیراز اهمیت زیادی پیدا می کند و این جایگاه مبتنی بر اندیشه های فرهنگی و ادبی این مردم است.

وی با اشاره به اینکه جناب سعدی نماینده صلح مردم شیراز در سطح جهان است، تاکید کرد: بعد از درگذشت سعدی هم مردم شیراز باید این جایگاه صلح و همزیستی را نگهدارند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که باید کتاب بخوانیم کتاب عنصری است که موجب صلح و آرامش می شود، افزود: با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی سال جاری، امسال شیراز به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد.

اسکندرپور با اشاره به اینکه فرهنگسراهای ما به کتابخانه ها مجهز شده اند، افزود: در پارک ها، فرصت های کتاب و کتابخوانی فراهم خواهد شد و در پروژه های انسان محور، باغ کتاب محوری ترین بخش را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه در پروژه «شهید کسایی» که به زودی آغاز می شود باغ کتاب هم در نظر گرفته می شود، اضافه کرد: با افتخار از طرف مردم شیراز اعلام می کنم، شیراز نامزد پایتختی کتاب جهان می شود و مدارک لازم را به یونسکو ارائه شده است.

شهردار کلان شهر شیراز با یادآوری این مطلب که اگر این اتفاق امسال نیفتد با پیگیری جدی تلاش ها را ادامه خواهیم داد، افزود: گام های بلندی را برای اینکه بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در شیراز تسری دهیم، طی خواهیم کرد.

وی افزود: هدف اصلی ما ایجاد فرصت های جدید برای کتاب و کتابخوانی است و پایتختی کتاب جهان را به عنوان مسیری تعریف کردیم که مردم بتوانند دنیا را بشناسند و تفاوت ها را درک کنند و با درک این تفاوت ها به سوی صلح حرکت کنند.

به گفته اسکندرپور، از یونسکو می خواهم فرصت را فراهم کنند که با توجه به پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی، مردم جهان از طریق شیراز، از طریق کتاب، فرصت شناخت بیشتر جهان را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه لایحه 26 طرحی در شهرداری طراحی شده است که فرصتی را ایجاد می کند که فرصت های زیادی را برای کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم و این لایحه به شورا اعلام کرده ایم، افزود: در سال های 99 و 1400 پروژه های جدی را در این حوزه سامان خواهیم داد.

اسکندرپور با یادآوری این مطلب اقدامات پیش رو، کاری ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد بود، تاکید کرد: از مسئولین امر در یونسکو دعوت می کنم تا برای دیدن زیرساخت ها به شیراز مسافرت کنند و در صورتی که به عنوان پایتخت کتاب جهان شویم به کشورهای فارسی زبان همسایه هم خدمات را ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پایتختی کتاب ایران در سال 1400 هم تمدید شود، افزود: 29 مسیر خلاقانه در حوزه کتاب در شیراز در نظر گرفته شده است و شیراز می تواند و باید پایتخت کتاب جهان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار