رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیامی به مناسبت ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب، این روز را فرصتی برای حساس‌ سازی و آگاهی رسانی جامعه به موضوع سلامت قلب دانست.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 28 September 2020

تابناک فارس به نقل از برنا:دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام ضمن برشمردن آمار شیوع نگران کننده بیماری های قلبی عروقی، از این گروه از بیماران خواست تا در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی را با دقت ویژه تری جدی بگیرند.
در متن این پیام آمده است:
بیماری های قلبی عروقی یکی از مهم ترین علل مرگ و ناتوانی در دنیا هستند و سالانه بیش از ۱۷میلیون نفر در دنیا، به دلیل بیماری ها و عوارض قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند.
همچنین بیماری های قلبی عروقی رتبه نخست علت های مرگ در کشور ما را به خود اختصاص داده است.
در استان فارس، ۴۵ درصد علل مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که غالب این مرگ های زودرس، ناشی از سکته های قلبی عروقی در افراد زیر ۷۰ سال که قشر کارآمد جامعه هستند، رخ می دهد.
از این رو، پیشگیری و درمان این بیماری ها، یک چالش جدی بهداشتی و درمانی در استان محسوب می ‌شود.
روز جهانی قلب، فرصتی است برای حساس‌ سازی و آگاهی رسانی جامعه و زمینه سازی برای اصلاح شیوه‌ های نامناسب زندگی و تشویق مردم به شیوه زندگی سالم تا عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی شامل فشار خون بالا، دیابت، کم تحرکی، مصرف دخانیات و تغذیه ناسالم به ویژه مصرف بالای نمک و چربی کنترل شود.
در سال جاری با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور، بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی بیشتر در معرض خطر مرگ و میر به علت بیماری کووید ۱۹ قرار دارند که اهمیت آموزش، رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا، خودمراقبتی، مراقبت های دوره ای و مراجعه منظم به پزشک را برای این بیماران دو چندان می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار