معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موج سوم کروناویروس در استان فارس آغاز شده است و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 28 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به افزایش موارد بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس اظهار کرد: موج سوم کروناویروس در استان آغاز شده و هم استانی‌ها آگاه باشند، شدت بیماری کووید۱۹ روند افزایشی پیدا کرده و بی توجهی به دستورات بهداشتی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد.

او تصریح کرد: ۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۹۸۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۲۸۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۵۳ هزار و ۱۴۱ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۸ هزار و ۸۹۹ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون ۷۶۱ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، تصریح کرد: ۸ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان زرد یا هشدار و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

او به شهروندان توصیه کرد: آمار ابتلا و بستری در استان نسبت به هفته گذشته روند افزایش داشته است، بنابراین رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دست‌ها را جدی بگیرند.

همتی بیان کرد: بیاییم با رعایت نکات بهداشتی به یاری تیم‌های بهداشتی درمانی بشتابیم و در شکست این ویروس خطرناک سهیم باشیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار