به‌دلیل ناشناخته‌بودن ویروس کرونا، استرس، این روز‌ها جزئی از زندگی جوامع شده است و به همین دلیل حفظ سلامت روان کنار سلامت جسمانی از اهمیتی ویژه برخوردار است؛ مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند نشاط‌بخش باشد.
کد خبر: ۹۰۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 28 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: به‌دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا، استرس و اضطراب، این روز‌ها جزئی از زندگی جوامع شده است و به همین دلیل، حفظ سلامت روان کنار سلامت جسمانی از اهمیتی ویژه برخوردار است.

از دیدگاه طب سنتی، تغذیه در پیشگیری از اضطراب و اختلالات خلقی نقش ویژه‌ای دارد؛ یک رژیم غذایی مبتی بر تعادل، تنوع و تناسب، می‌تواند کنار رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کاهش استرس افراد در دوران پاندمی کرونا کمک کند.

در این مطلب به چند نکته ساده طب سنتی برای کاهش اضطراب و افسردگی و افزایش نشاط پرداخته ایم.

پرهیزها:

مصرف انواع ترشیجات، غذا‌های مانده، فریزری و سرخ شده و مصرف طولانی‌مدت غذا‌هایی که موجب افزایش سودا در بدن می‌شوند از قبیل بادنجان، عدس، گوشت گاو، قارچ، ادویه‌جات (به‌خصوص فلفل) و غذا‌های نفاخ در مبتلایان به افسردگی و اضطراب توصیه نمی‌شود.


توصیه ها:

مصرف انواع سوپ‌های ساده به‌خصوص سوپ جو با سبزیجات معطر مانند گشنیز و ریحان و ادویه‌هایی مانند زیره، آویشن، دارچین، زعفران و زنجبیل

مصرف آبگوشت تهیه‌شده با گوشت گوسفندی، پیاز، نخود و سبزیجاتی مانند شوید، آویشن، زیره، دارچین، زعفران، هل، زنجبیل

مصرف فرنی با پودر بادام، حریره بادام، شله‌زرد با خلال بادام و شیربرنج با عسل در افرادی که قند خون بالایی ندارند باعث کاهش استرس فرد می‌شود.

نوشیدنی ها:

به‌جای چای سیاه بهتر است از دم کرده گل‌گاوزبان و دمنوش بابونه استفاده شود.

مصرف آب سیب طبیعی، شیرپسته، شیرفندق، عرق بیدمشک، دمنوش بادرنجبویه، شربت نارنج یا بالنگ و شربت زعفران نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و به بهبود مشکلات خلقی نظیر استرس و افسردگی کمک کند.

برچسب ها: کرونا ، افسردگی ، استرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار